49. Starten met 'technology enhanced' leren

Concrete onderwijsvoorbeelden van games, mobile, beacons, AR en VR

Inhoud

Inleiding

Leren en technologie is op vandaag vaak nog een verhaal van 'shiny new toys' en weinig echt goede use cases. Toch kan technologie, mits goed ingezet, een echte meerwaarde genereren. 

Inhoud

Tijdens deze sessie zoomen we in op enkele nieuwe trends binnen technologie en leren en bekijken we de mogelijkheden die deze technologie biedt op leren binnen en buiten het klaslokaal.

Maak je klaar voor een reis doorheen het tech-landschap, met stops bij oa. augmented reality, virtual reality, artificial intelligence, games, gamification, mobile, ...

Resultaat

Na deze sessie zal je een mooi overzicht hebben van wat de nieuwste technologieën concreet inhouden, met enkele mogelijke use cases binnen onderwijs. 

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Lesmateriaal

De presentatie komt op SlideShare en kan door iedereen gedownload worden.

Interessant voor

  • Iedereen
Uit:
  • Alle onderwijstypes

Thema's

  • Hardware
  • (Serious) gaming
  • ICT-beleid
  • Mediawijsheid

Tijdstip

Voormiddag (10:00 - 12:30)
Lokaal: D201
Er zijn 40 plaatsen waarvan er 4 bezet zijn.
Je kan nog inschrijven voor deze sessie.

Vorm

Presentatie
Voorzieningen
Klaslokaal

Lesgever

Mathias Vermeulen
Lees meer over de expertise van Mathias.


Korte titel : TechnologieOnderwijs

Deze pagina werd al 194 keer bekeken