75. Handige tips voor een beter resultaat met de digitale videocamera!

Audiovisuele parameters en de toepassing ervan

Inhoud

Inleiding

De audiovisuele parameters samen onder de loep nemen en uitproberen met de digitale videocamera aan de hand van praktijkoefeningen.

Inhoud

De workshop heeft als hoofddoelstelling de technische parameters die eigen zijn aan film en video te bestuderen en toe te passen. Om te starten een korte theoretische uiteenzetting van het productieproces. Vervolgens worden de parameters, technische en artistieke, van film en video overlopen. Daarbij zal veel aandacht gaan naar beeldgrootte, beeldcompositie en kadrage. Ook de camerabewegingen worden onder de loep genomen. Om nadien af te ronden met de artistieke parameters. Dan naar een voorbeeld uit de schoolpraktijk kijken en zo komen tot een aantal korte praktijkoefeningen voor de deelnemers waarbij ze oog hebben voor de opgedane kennis.

Resultaat

Na deze sessie zal je de basis onder de knie hebben van cameravoering en zal je volgende filmproject, al dan niet met leerlingen/studenten, een succes worden.  

Voorkennis

Verplichte kennis

  • Een digitale filmcamera kunnen hanteren.
  • Zelf al eens gefilmd hebben op een familiefeest of gewoon in de klaspraktijk.
  • Gebeten zijn door de filmmicrobe helpt natuurlijk ook altijd!

Lesmateriaal

Syllabus

Hand-outs van presentatie

Interessant voor

  • Iedereen
Uit:
  • Kleuteronderwijs/Primair onderwijs groep 1-2
  • Lager/Primair onderwijs groep 3-8
  • Buitengewoon lager/Speciaal primair onderwijs
  • Secundair/Voortgezet onderwijs
  • Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
  • Hoger onderwijs
  • Volwasseneneducatie

Thema's

  • ICT in de klas
  • KlasCement
  • Hardware
  • Audiovisueel

Tijdstip

Namiddag (14u10-16u40)
Lokaal: E221
Er zijn 25 plaatsen waarvan er 8 bezet zijn.

Vorm

Overleg

Mee te brengen

Een digitale camera met tapen en opgeladen batterij.

Lesgever

Wim Van den Brulle
Lees meer over de expertise van Wim.


Korte titel : Digitale videocamera

Deze pagina werd al 2702 keer bekeken