92. SMART Board: Gebruik in het secundair onderwijs / praktijkgericht
Een nieuw medium in het onderwijs. Hoe werkt het en wat is de meerwaarde?
Inhoud
Tijdens de sessie wordt gebruik gemaakt van een SMART Board. Dit type wordt kort voorgesteld en vergeleken met andere. Je krijgt een overzicht van de voor- en nadelen van het digitale schoolbord. Het bijhorende softwarepakket wordt gedemonstreerd, waardoor je een zicht krijgt op de vele mogelijkheden ervan en wordt het gebruiksgemak geïllustreerd. Je kan in deze sessie ZELF aan de slag. We gebruiken de SMART Board-software - Notebook 10 - en leren zo eenvoudige bordschema's aan te maken. Aan de hand van tal van praktische voorbeelden uit het secundair onderwijs wordt de meerwaarde voor de klas uit de doeken gedaan. We overlopen de nieuwe leergebiedoverschrijdende eindtermen ICT en hoe het werken met een digitaal schoolbord daarbij aansluit. Bovendien krijg je een heleboel links met info en bruikbaar materiaal voor in de klas.
Resultaat
Na deze interactieve sessie zal je weten hoe dit nieuwe medium een meerwaarde kan betekenen voor het onderwijs. Je zal weten hoe het digitaal schoolbord werkt en hoe je aan bijkomende info kan geraken. Bovendien leer je de basisvaardigheden voor het gebruik van de SMART Board-software. Na deze sessie kan je probleemloos zelf aan de slag.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Verplichte kennis
- Basisvaardigheden computergebruik en internet.
Meegenomen kennis
- Het is handig als je al eens met de SMART Board-software - Notebook 10 - hebt gewerkt.
Lesmateriaal
Presentatie beschikbaar op www.pulhof-ls.be/smart.htm
Interessant voor
- Iedereen
Uit:
- Secundair/Voortgezet onderwijs
- Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
Thema's
- Partners ICTdag
- ICT in de klas
- Secundair onderwijs
- Hardware
Tijdstip
Namiddag (14u10-16u40)
Lokaal: D012
Er zijn 30 plaatsen waarvan er 26 bezet zijn.
Vorm
WorkshopLesgever
Gert Lemmens
Lees meer over de expertise van Gert.
Korte titel : SMART Board (SO)
Deze pagina werd al 3403 keer bekeken