57. Help! Een SMART Board in het klaslokaal!
Een nieuw medium in het onderwijs. Hoe werkt het en wat is de meerwaarde?
Inhoud
Inleiding
Stilaan begint het digitaal schoolbord een opmars te maken in ons onderwijs. Daardoor beginnen meer en meer leerkrachten de voordelen en het gemak van dit nieuwe medium te ondervinden. We nemen een blik in de nabije toekomst. Het SMART Board ... een nieuwe standaard!
Inhoud
Tijdens de sessie wordt gebruik gemaakt van een SMART Board. Dit type wordt uitvoerig voorgesteld. Je krijgt een overzicht van de voor- en nadelen van het digitale schoolbord. Het bijhorende softwarepakket wordt uitgebreid gedemonstreerd, waardoor je een zicht krijgt op de vele mogelijkheden ervan en wordt het gebruiksgemak geïllustreerd. Aan de hand van tal van praktische voorbeelden van verscheidene vakken uit het secundair onderwijs wordt de meerwaarde voor de klas uit de doeken gedaan. We overlopen de nieuwe vakoverschrijdende eindtermen ICT en hoe het werken met een digitaal schoolbord daarbij aansluit. Bovendien krijg je een heleboel links met info en bruikbaar materiaal voor in de klas.
Resultaat
Na deze interactieve sessie zal je weten hoe dit nieuwe medium een meerwaarde kan betekenen voor het onderwijs. Je zal weten hoe het digitaal schoolbord werkt en hoe je aan bijkomende info kan geraken. Bovendien leer je de basisvaardigheden voor het gebruik van de SMART Board-software. Na deze sessie kan je probleemloos zelf aan de slag.
Voorkennis
Verplichte kennis
- Basisvaardigheden computergebruik en internet.
Meegenomen kennis
- Notie van Notebook 10 (Software SMART Board) vormt een pluspunt.
Lesmateriaal
Syllabus
Sites
Interessant voor
- Iedereen
Uit:
- Secundair/Voortgezet onderwijs
- Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
Thema's
- Partners ICTdag
- Secundair onderwijs
- Hardware
Tijdstip
Namiddag (14u10-16u40)
Lokaal: B001
Er zijn 70 plaatsen waarvan er 24 bezet zijn.
Vorm
PresentatieMee te brengen
USB - stickLesgever
Gert Lemmens
Lees meer over de expertise van Gert.
Korte titel : SMART Board (SO)
Deze pagina werd al 2853 keer bekeken