76. iumi, Next generation teaching

Deze sessie is volzet.

Maak kennis met het didactisch vermogen van iumi

Inhoud

Inleiding

Digitale schoolborden worden meer en meer ingezet in de scholen. De werkwijze van digitale schoolborden verloopt vrij gelijklopend. Toch is de manier waarop je het bord inzet in lessen natuurlijk helemaal anders. Leveranciers van digiborden zoals bijvoorbeeld SMART Board of Active board voorzien een aantal administratieve tools om dingen te tonen en aan te maken. Toch kan je nog veel meer doen met het bord indien je over de nodige (didactische) software beschikt.

Inhoud

Je gebruikt het gratis digibordprogramma (http://www.iumi.be) en leert:
• Bordboeken aanmaken van eender welk document, die bordboeken gebruiken, bewaren, openen, aanpassen
• Bordlessen maken, bewaren, aanpassen, uitwisselen…Bordlessen zijn volledige kant-en-klare lessen met inhoudelijke schermen voor de opbouw van een les met video,geluid, oefeningen, afbeeldingen, teksten…
• Schooltelevisiefilmpjes bekijken, integreren in bordboeken of bordlessen, …
• Geïntegreerd surfen en werken met linksets
• Multimedia zoals geluid, video en afbeeldingen integreren in bordboeken of bordlessen
• Diverse materialen uitwisselen tussen pc’s zodat je een reële situatie ervaart die je in de praktijk zal helpen om je zaken thuis voor te bereiden en op school te gebruiken

Resultaat

Na deze sessie zal je:

  • In grote lijnen weten waartoe iumi instaat is.
  • Bordboeken kunnen bekijken en maken.
  • Bordlessen maken en openen.
  • Multimedia integreren in zowel bordboeken als bordlessen.

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Lesmateriaal

Syllabus

Interessant voor

  • Iedereen
Uit:
  • Lager/Primair onderwijs groep 3-8
  • Secundair/Voortgezet onderwijs

Thema's

  • Partners ICTdag
  • ICT in de klas

Tijdstip

Namiddag (14u10-16u40)
Lokaal: B128
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 20 bezet zijn.

Vorm

Workshop

Lesgever

Steven De Weerdt
Lees meer over de expertise van Steven.


Korte titel : iumi: digibordlessen

Deze pagina werd al 2587 keer bekeken