65. Leerlingen volgsysteem @Volgmij
Deze sessie is geannuleerd.
Handelingsgericht werken in het bijzonder onderwijs
Inhoud
Inleiding
Het leerlingen volgsysteem @Volgmij werd grondig vernieuwd. Het individueel handelingsplan werd in een nieuw kleedje gestoken en volgt een cyclisch proces. Een aantal aanbevelingen van het VVKBUO werden nu geïntegreerd in de vernieuwde versie.
Inhoud
Met deze software kunt u uw leerlingen in het buitengewoon basis onderwijs op een efficiënte manier opvolgen. De modules beantwoorden aan type1, type2, type3, type4, type7 en type8 scholen. Volgende onderdelen zijn beschikbaar:
- Ontwikkelingsdoelen: gestructureerde methodes om de vooruitgang van de leerlingen te meten volgens de wensen van de overheid.
- Handelingsplan: het opvolgen van individuele leerlingen.
- Groepswerkplan: het opvolgen per klas (pedagogische eenheid) of niveaugroep.
- Leerlijnen zijn een onderdeel van ontwikkelingsdoelen en worden gekoppeld aan het Groepswerkplan
- In de klasagenda wordt bijgehouden wanneer de opgenomen doelstellingen in het groepswerkplan effectief worden uitgevoerd.
- op meerdere tijdstippen kunnen de ontwikkelingsdoelen en/of leerlijnen worden geëvalueerd en bijgestuurd waar nodig.
Resultaat
Na deze sessie zal je:
- Een goed idee hebben wat de mogelijkheden zijn van @Volgmij.
- Een inschatting kunnen maken hoe dit de planlast vermindert van uw leerkrachten
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Meegenomen kennis
-
Kennis hebben van handelingsgericht werken.
Wat zijn ontwikkelingsdoelen, wat zijn leerlijnen?
Wat is een groepswerkplan?
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Sites
Interessant voor
- Iedereen
Uit:
- Buitengewoon lager/Speciaal primair onderwijs
- Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
Thema's
- Buitengewoon ond.
- ICT in de klas
- Zorg
Tijdstip
Namiddag (14u10-16u40)
Er kan niet ingeschreven worden voor deze sessie omdat ze geannuleerd is.
Vorm
PresentatieLesgever
Koen Van den Bossche
Lees meer over de expertise van Koen.
Korte titel : @Volgmij
Deze pagina werd al 2383 keer bekeken