13. Kinetic interaction
Inhoud
Inleiding
De laatste jaren hebben we in de entertainmentwereld een enorme opgang gezien van niet-klassieke bedieningselementen. Nintendo heeft het pad geëffend met de Wii, maar Microsoft heeft recent de bakens verlegd met hun Kinect. Het commerciële success maakt dat deze geavanceerde technologie betaalbaar en toegankelijk geworden is.
Inhoud
Tijdens deze sessie zullen we aandacht hebben voor zowel de toekomstige mogelijkheden als de huidige praktische toepassingen van "kinetische interfaces".
Aan de hand van filmpjes, gevalstudies en hands-on experimenten leren we de deelnemers op welke manier deze nieuwe technologiëen kunnen bijdragen tot de leerervaring van kinderen en jongeren.
Resultaat
Na deze sessie zal je op de hoogte zijn van nieuwe ontwikkelingen in mens-computer interactie zoals de Nintendo Wii en Microsoft Kinect. We laten te proeven van de mogelijkheden van augmented reality en nieuwe vormen van interactie.
Je zal jezelf kunnen inleven in de game- en leefwereld van de studenten en deze game-concepten kunnen toepassen op leersitiuaties.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Pedagogische ICT-coördinator
- Technisch ICT-coördinator
Uit:
- Lager/Primair onderwijs groep 3-8
- Secundair/Voortgezet onderwijs
- Hoger onderwijs
Thema's
- Hardware
- (Serious) gaming
Tijdstip
Voormiddag (10u00-12u30)
Lokaal: Echo D2.01
Er zijn 40 plaatsen waarvan er 20 bezet zijn.
Vorm
PresentatieLesgever
Koen Pellegrims
Lees meer over de expertise van Koen.
Toon Van de Putte
Lees meer over de expertise van Toon.
Korte titel : Kinetic interaction
Deze pagina werd al 2737 keer bekeken