91. Xbox in de klas: getuigenissen

Deze sessie is geannuleerd.

Verhalen uit het basis, secundair en lerarenopleiding

Inhoud

Inleiding

Dit schooljaarr ontvingen enkele basisscholen en een secundiare school - met de steun van Microsoft - een Xbox in bruikleen. Ze kregen de opdracht de Xbox in te zetten::

  • Als communicatiemiddel bij het project EduFiks: De Avatar Kinect
  • Als spelconsole in het basisonderwijs
  • Spellen programmeren met Kodu (4ASO)
  • Zelf de Kinect programmeren met gehulp van de beschikbare SDK (student lerarenopleiding)

Meer info over de betrokken scholen op: xbox.classy.be

Inhoud

Tijdens deze sessie getuigen de betrokkenen. Ze demonstreren wat er mogelijk is en geven een eerlijke mening. De toestellen zullen ook opgesteld staan zodat je zelf eens kan ervaren hoe het voelt ;-) 

Resultaat

Na deze sessie zal je misschien direct naar je computerboer lopen om ook zo'n ding te kopen. Met deze getuigenissen willen we je echter vooraf laten horen en zien of en hoe de Xbox zinvol in het dagelijkse onderwijs kan ingezet worden.

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Verplichte kennis

Geen

Meegenomen kennis

Geen

Sites

Xbox in de klas: projectblog

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
Uit:
  • Alle onderwijstypes

Thema's

  • Partners ICTdag
  • Microsoft
  • Hardware
  • (Serious) gaming

Tijdstip

Namiddag (14u10-16u40)
Er kan niet ingeschreven worden voor deze sessie omdat ze geannuleerd is.

Vorm

Workshop

Lesgever

Pascal Craeye
Lees meer over de expertise van Pascal.


Korte titel : Xbox in de klas

Deze pagina werd al 2270 keer bekeken