91. Xbox in de klas: getuigenissen
Deze sessie is geannuleerd.
Verhalen uit het basis, secundair en lerarenopleiding
Inhoud
Inleiding
Dit schooljaarr ontvingen enkele basisscholen en een secundiare school - met de steun van Microsoft - een Xbox in bruikleen. Ze kregen de opdracht de Xbox in te zetten::
- Als communicatiemiddel bij het project EduFiks: De Avatar Kinect
- Als spelconsole in het basisonderwijs
- Spellen programmeren met Kodu (4ASO)
- Zelf de Kinect programmeren met gehulp van de beschikbare SDK (student lerarenopleiding)
Meer info over de betrokken scholen op: xbox.classy.be
Inhoud
Tijdens deze sessie getuigen de betrokkenen. Ze demonstreren wat er mogelijk is en geven een eerlijke mening. De toestellen zullen ook opgesteld staan zodat je zelf eens kan ervaren hoe het voelt ;-)
Resultaat
Na deze sessie zal je misschien direct naar je computerboer lopen om ook zo'n ding te kopen. Met deze getuigenissen willen we je echter vooraf laten horen en zien of en hoe de Xbox zinvol in het dagelijkse onderwijs kan ingezet worden.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Verplichte kennis
Geen
Meegenomen kennis
Geen
Sites
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
Uit:
- Alle onderwijstypes
Thema's
- Partners ICTdag
- Microsoft
- Hardware
- (Serious) gaming
Tijdstip
Namiddag (14u10-16u40)
Er kan niet ingeschreven worden voor deze sessie omdat ze geannuleerd is.
Vorm
WorkshopLesgever
Pascal Craeye
Lees meer over de expertise van Pascal.
Korte titel : Xbox in de klas
Deze pagina werd al 2270 keer bekeken