50. Haal meer uit je elo met web2.0 en andere toepassingen
Integreer en gebruik hulpmiddelen efficiƫnt
Inhoud
Inleiding
Alle scholen werken tegenwoordig met elektronische leeromgevingen. Elektronische leeromgevingen zoals Moodle, Smartschool, Dokeos of Chamilo worden echter niet altijd ten volle benut. Er is enerzijds de elektronische leeromgeving zelf die nog meer kan ingezet worden in het leerproces, maar anderzijds kan je heel wat andere Web 2.0 hulpmiddelen gebruiken samen met de elektronische leeromgeving.
Inhoud
- de Elo als centrale container van waaruit je vertrekt
- de startpagina als Ad-valvas gebruiken
- efficiënt leggen van hyperlinks
- Filmpjes en andere online objecten insluiten in de Elo (Youtube, explania.be animaties, screencasts, educaplay oefeningen)
- Een centrale GoogleDoc agenda integreren
- Je leert dus eerst met deze andere tools werken om ze dan efficiënt te kunnen integreren in de Elo.
De focus ligt op de integratie van andere ICT-tools in de leeromgeving, die als centrale container functioneert.
Resultaat
Na deze sessie zal je verschillende ICT hulpmiddelen kunnen gebruiken en deze kunnen integreren in de elektronische leeromgeving die als centrale container functioneert.
Voorkennis
Verplichte kennis
Basiskennis Windows, internetvaardig en kunnen werken met je elektronische leeromgeving.
Meegenomen kennis
HTML
Lesmateriaal
Syllabus
Sites
Interessant voor
- Iedereen
Uit:
- Secundair/Voortgezet onderwijs
- Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
- Hoger onderwijs
- Volwasseneneducatie
Thema's
- ELO
- Web2.0
- Cloud computing
Tijdstip
Voormiddag (10u00-12u30)
Lokaal: Echo B1.01
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 13 bezet zijn.
Vorm
WorkshopMee te brengen
Zorg er dan wel voor dat de plugins Java en Flash goed werken. Je kan dat via deze site testen: http://bubblemark.com. Ook de webbrowser Firefox zullen we gebruiken. Die installeer je vanaf www.mozilla.org/nl/firefox.
Lesgever
Bram Bruggeman
Lees meer over de expertise van Bram.
Korte titel : Haal meer uit je elo
Deze pagina werd al 2556 keer bekeken