99. Dwengo Blocks: Maak een computerspel
Programmeren op een speelse wijze
Inhoud
Inleiding
Vanuit de industrie wordt de vraag naar praktijkgericht techniekonderwijs de laatste jaren al maar groter, getuige de recente oproep van o.m. Agoria. Vakken zoals leren programmeren worden vaak erg abstract en theoretisch naar voor gebracht. Dwengo vzw wil hier iets aan doen en zorgen voor een aangenamere leerbeleving bij de leerlingen.
Inhoud
Dwengo vzw (http://www.dwengo.be) helpt jou op weg om programmeren aan te brengen in de 1e, 2e én 3e graad en dit op een speelse doch leerzame manier. We vertrekken hierbij steeds uit de praktijk. We vertrekken uit een grafische programmeertaal, maar op het einde van de workshop zal zelfs een tekstuele programmeertaal jou niet meer afschrikken. Proefondervindelijk leer je wat een programma is en maak je zelf mee hoe leuk het is om jouw programma te zien uitvoeren op echte hardware.
Tijdens de workshop is er voldoende tijd voor interactie zodat je met al jouw vragen terecht kan bij de lesgevers.
Resultaat
Na deze sessie zal je zelf een eenvoudig computerspel kunnen programmeren. Je krijgt ook een handboek mee naar huis om via de gratis online software met jouw leerlingen aan de slag te gaan!
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Lesmateriaal
Syllabus
Handboek "Leren programmeren met Dwengo Blocks"
Interessant voor
- Iedereen
Uit:
- Secundair/Voortgezet onderwijs: Iedereen met interesse voor techniek
Thema's
- Secundair onderwijs
- ICT Innovatie & Techniek
- Programmeren
Tijdstip
Namiddag (14u00-16u30)
Lokaal: Echo B2.04
Er zijn 9 plaatsen waarvan er 7 bezet zijn.
Vorm
WorkshopMee te brengen
Gelieve op voorhand ZEKER de webbrowser Chrome te installeren op je laptop, als je die meebrengt.
Download Chrome: http://www.google.com/intl/nl/chrome/browser/
Lesgever
Peter Bertels
Lees meer over de expertise van Peter.
Francis wyffels
Lees meer over de expertise van Francis.
Korte titel : Dwengo Blocks
Deze pagina werd al 2429 keer bekeken