29. Augmented Reality: Een interactieve les maken met Aurasma
Breng alles in je klas tot leven
Inhoud
Inleiding
Nieuwe technologiën gebruiken in het onderwijs = innoveren.
Augmented Reality in het onderwijs = innoveren.
Waarom stilstaan en niet gewoon vooruitgaan en innoveren in het onderwijs?
Inhoud
Augmented Reality zorgt ervoor dat je binnen je klaspraktijk alles tot leven kan laten komen. Dit kan gaan van foto's tot fimpjes tot websites.
In de workshop gaan we in op het handelsonderwijs, maar dit kan in elk vak aansluiten.
Je leert een gratis programma downloaden om Augmented Reality te gebruiken: Aurasma. We gaan in op het gebruik ervan en maken zelf een interactieve les.
Hoe kan je een 3D-model tot leven laten komen in de klas en hoe kan je automatisch filmpjes afspelen op een tablet?
Resultaat
Na deze sessie zal je Augmented Reality kunnen gebruiken in je klaspraktijk.
Voorkennis
Verplichte kennis
Vlot programma's kunnen downloaden (met hulp).
Meegenomen kennis
Kennis van Android tablet is mooi meegenomen.
Interessant voor
- Iedereen
Uit:
- Alle onderwijstypes
Thema's
- Audiovisueel
- ICT Innovatie & Techniek
- Tablets
- Lerarenopleiding
Tijdstip
Voormiddag (10u00-12u30)
Lokaal: B954
Er zijn 14 plaatsen waarvan er 13 bezet zijn.
Vorm
WorkshopMee te brengen
Er zijn 15 Android tablets beschikbaar, deelnemers kunnen zelf ook een eigen tablet meebrengen. Het besturingssysteem van de tablet die je meebrengt, speelt geen rol.
Je mag ook een laptop meebrengen, liefst zelfs! Die laptop moet dan wel uitgerust zijn met een webcam.
Lesgever
Anouk Baldewijns
Lees meer over de expertise van Anouk.
Domien Buekers
Lees meer over de expertise van Domien.
Korte titel : Augmented Reality
Deze pagina werd al 2686 keer bekeken