72. Interactieve en semi-automatische verbetering via macro's in Word
Schriftelijke opdrachten makkelijk verbeteren
Inhoud
Inleiding
Schriftelijke taken zijn vaak een moeizaam werk voor zowel studenten en docenten. Dikwijls verkrijgt men niet de gewenste doelstellingen. De voordelen van een semi-automatische verbetering van schriftelijke taken zijn, onder andere: tijdsbesparing voor de docent en het semi-automatisch genereren van een snelle, constructieve en systematische feedback die de kwaliteit van het leerproces bevordert.
Inhoud
Tijdens de workshop wordt een overzicht gegeven van een interactieve en semi-automatische verbetering van schriftelijke opdrachten met behulp van de standaard tools van het programma MS Word (Macro's).
Resultaat
In deze sessie zal je:
- Leren om jouw eigen semi-automatische set van commentaar te creëren om feedback te geven (Macro's).
- Leren over de functionaliteiten van “Review” als toepassing voor de verbetering van schriftelijke taken.
- Leren om via een snelle en consistente feedback de interactie tussen docent en student te vergroten.
- Een overzicht krijgen van semi-automatische feedback voor schriftelijke opdrachten.
Voorkennis
Verplichte kennis
Basisvaardigheden computergebruik.
Vaardig kunnen omgaan met Microsoft Word.
Lesmateriaal
Syllabus
Technische instructies Relevante links
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
Uit:
- Secundair/Voortgezet onderwijs
- Hoger onderwijs
- Volwasseneneducatie: Leerkracht talen
Thema's
- Administratief
- Secundair onderwijs
Tijdstip
Namiddag (14u00-16u30)
Lokaal: D109
Er zijn 25 plaatsen waarvan er 19 bezet zijn.
Vorm
WorkshopMee te brengen
Zorg ervoor dat Word 2010 of 2013 op je laptop is geïnstalleerd.
Lesgever
Manuela Crespo
Lees meer over de expertise van Manuela.
Korte titel : Verbeter met macro's
Deze pagina werd al 2242 keer bekeken