95. Sociale media als leermiddel voor, in of na de les
Deze sessie is volzet.
Actualiteit, voorkennis, evaluatie, differentiatie, verwerking, ...
Inhoud
Inleiding
De meerwaarde zoeken van sociale media als leermiddel vóór, in en na de les. De geziene sociale media zijn integreerbaar in elk vak. Er wordt steeds een link gelegd met de privacy van sociale media.
Inhoud
Verschillende werkvormen (actualiteit, voorkennis, evaluatie, differentiatie, verwerkingsopdrachten, communiceren, ... ) met Twitter, Facebook en Pinterest.
Resultaat
Na deze sessie zal je:
- sociale media als leermiddel vóór, in en na de les kunnen inzetten met een meerwaarde;
- zinvolle leeractiviteiten voor de leerlingen via sociale media kunnen organiseren.
Voorkennis
Verplichte kennis
Je hebt al een account op Twitter en/of Facebook en beheerst (goed) de basishandelingen ervan.
Meegenomen kennis
Je hebt al een account op Pinterest.
Lesmateriaal
Syllabus
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
- Secundair/Voortgezet onderwijs
- Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
- Hoger onderwijs
- Volwasseneneducatie
Thema's
- ICT in je klas of vak
- Sociale Media
Tijdstip
Namiddag (14u00-16u30)
Lokaal: D203
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 20 bezet zijn.
Vorm
WorkshopMee te brengen
Je accountgegevens van Twitter, Facebook en Pinterest. Zorg dat je kan aanmelden!
Lesgever
Koen Vandenhoudt
Lees meer over de expertise van Koen.
Korte titel : Sociale media
Deze pagina werd al 2112 keer bekeken