33. iPads in de les geschiedenis
Deze sessie is geannuleerd.
Bruggen bouwen tussen toen en nu
Inhoud
Inleiding
Een korte theoretische focus over de plaats van technologie in de klas gaat vooraf aan het praktische hoofdgedeelte.
Inhoud
Basisleerdoelen als kennen, begrijpen, toepassen, analyseren, synthetiseren, evalueren en delen worden verwerkt in concrete lesmodellen. Uitgangspunt is steeds het verhogen van de inspanningsbereidheid van leerlingen en het versterken van hun historische vorming.
Resultaat
Na deze sessie ben je vertrouwd met nuttige basisinstellingen van een iPad en kan je:
- werken met de camera i.f.v. leeropdrachten;
- historische bronnen bewerken, bevragen en presenteren;
- historische gegevens ordenen i.f.v. chronologie en/of andere leerdoelen;
- instructie-opnames maken voor en/of door leerlingen.
Verder heb je notie van hoe je:
- presentaties interactief kan gebruiken i.f.v. kennisoverdracht en evaluatie;
- zelf interactieve cursussen/leerwandelingen kan opstellen en gebruiken met “iTunesU”.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Meegenomen kennis
Ervaring met basiswerking van de iPad.
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Technisch ICT-coördinator
- Pedagogisch begeleider
- Inspectie
Uit:
- Secundair/Voortgezet onderwijs
Thema's
- Partners ICTdag
- ICT in je klas of vak
- Tablets
Tijdstip
Voormiddag (10u00-12u30)
Lokaal: Annulatie
Er kan niet ingeschreven worden voor deze sessie omdat ze geannuleerd is.
Vorm
WorkshopLesgever
Gwen Vergouwen
Lees meer over de expertise van Gwen.
Korte titel : iPad in geschiedenis
Deze pagina werd al 1921 keer bekeken