36. Gebruik van eigen audio- en video-opnames in het taalonderwijs

Deze sessie is geannuleerd.

Spreekvaardigheid (Taalonderwijs)

Inhoud

Inleiding

Het gebruik van audio en video om de spreekvaardigheid te oefenen in het taalonderwijs lijkt ons zeer nuttig, vooral vanwege de populariteit en het gemakkelijk gebruik van de digitale media. Eigen audio opnames geven aan studenten en leerkrachten de nodige controle en autonomie om een kwalitatieve praktijk (studenten) en feedback (leerkrachten) te doen door zijn technische kenmerken (herhalen, terugspoelen, aandachtig luisteren).

Inhoud

Aan de hand van een casus tonen wij hoe het gebruik van eigen audio- (en video-)opnames in het taalonderwijs kan helpen om de uitspraak en spreekvaardigheid te oefenen. Hierover zullen we een aantal toepassingen zien.  

 

Opmerking. Taal van de sessie: Nederlands, hoewel dit niet de moedertaal van de sperker is.

Resultaat

Na deze sessie zal je:

  • Leren om jouw eigen opnames maken (uw eigen stem) om uitspraakoefeningen te maken en om feedback te geven.
  • Leren om met het gratis programma Audacity te werken om feedback te geven.
  • Een overzicht  hebben van andere online toepassingen voor audio opnames (vb: Chirbit, .Vocaroo).

   

Voorkennis

Verplichte kennis

Basisvaardigheden computergebruik en internet.

 

Lesmateriaal

Hand-outs van presentatie

Sites

Spanish Audio Grammar Youtube

EscĂșchele

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
Uit:
  • Secundair/Voortgezet onderwijs: Leerkracht talen
  • Hoger onderwijs: Docent talen
  • Volwasseneneducatie: Leerkracht talen (in het bijzonder leerkrachten Spaans)

Thema's

  • ICT in je klas of vak
  • Secundair onderwijs

Tijdstip

Voormiddag (10u00-12u30)
Lokaal: Annulatie
Er kan niet ingeschreven worden voor deze sessie omdat ze geannuleerd is.

Vorm

Workshop

Mee te brengen

Breng zeker een hoofdtelefoon met microfoon mee.

Lesgever

Manuela Crespo
Lees meer over de expertise van Manuela.


Korte titel : Audio Video in Taal

Deze pagina werd al 1957 keer bekeken