61. Het gebruik van commerciƫle games in BaO/BuO
Deze sessie is geannuleerd.
Games in je les: Overleg & uittesten
Inhoud
Inleiding
Computergames zijn niet meer weg te denken uit de leefwereld van jongeren. Kunnen we echter commerciële ‘off-the shelf’ games gebruiken zoals Need for Speed, bowling, Olympische Spelen,… op een gameconsole ( WII, Xbox of Playstation) en dit binnen het buitengewoon of het gewone basisonderwijs?
Inhoud
Op de bovenstaande vraag gaan we samen, gedurende deze workshop, een antwoord zoeken. We bespreken hoe commerciële games ingezet kunnen worden in het lager onderwijs. Je krijgt een kleine theoretische introductie (met o.a. een voorgesteld lessjabloon, onderzoeksresultaten, praktijkervaringen) , hierna worden er enkele voorbeelden getoond. Ten slotte gaan we enkele games uittesten en de (on)mogelijkheden voor je les bespreken. We staan hierbij onder andere met enkele technische aspecten stil.
Resultaat
Na deze sessie zal je weten hoe commerciële games ingezet kunnen worden in het lager onderwijs.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Sites
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
Uit:
- Lager/Primair onderwijs groep 3-8
- Buitengewoon lager/Speciaal primair onderwijs
Thema's
- Buitengewoon ond.
- Lager onderwijs
- (Serious) gaming
Tijdstip
Voormiddag (10u00-12u30)
Er kan niet ingeschreven worden voor deze sessie omdat ze geannuleerd is.
Vorm
WorkshopLesgever
Lieven Jacobs
Lees meer over de expertise van Lieven.
Tom Vandries
Lees meer over de expertise van Tom.
Korte titel : Games in onderwijs
Deze pagina werd al 1691 keer bekeken