91. Programmeren met LEGO MINDSTORMS EV3 - Basis+ ('Deel 2')
Deze sessie is volzet.
Het ideale leermiddel om STEM-vakken aan elkaar koppelen!
Inhoud
Inleiding
Inhoud
Daarna sturen we een robot een tunnel in en gaat die op zoek naar een barst in die tunnel. De robot keert terug en geeft ons alle waarden zodat we exact weten waar de barst zich bevindt.
Deze sessie is bedoeld door wie al een beetje basis heeft. Wie de voormiddagsessie volgde, mag zeker aansluiten!
Sessie i.s.m. eduCentrum vzw - Fyxxilab
Resultaat
Na deze sessie zal je beseffen dat je niet elk vak als een apart onderdeel mag zien, maar dat er mogelijkheden zijn om die vakken aan elkaar te koppelen. De MINDSTORMS EV3 is zo'n mogelijkheid.
Je zult vakken als techniek, wiskunde, engineering en ICT combineren om tot een bepaald doel te komen.
Voorkennis
Meegenomen kennis
Het kan handig zijn om al enige voorkennis te hebben van LEGO MINDSTORMS, maar dit is geen must. We leren eerst en vooral een aantal basisvaardigheden aan voor we de gevorderde opdracht aanvatten.
Lesmateriaal
Syllabus
Hand-outs van presentatie
Sites
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Pedagogische ICT-coördinator
- Pedagogisch begeleider
- Inspectie
Uit:
- Secundair/Voortgezet onderwijs
- Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
- Volwasseneneducatie
Thema's
- Secundair onderwijs
- ICT Innovatie & Techniek
- Programmeren
- STEM Fyxxi
Tijdstip
Namiddag (14u00-16u30)
Lokaal: Echo D2.01
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 20 bezet zijn.
Vorm
WorkshopLesgever
Frederick D'alleine
Lees meer over de expertise van Frederick.
Bruno De Wyngaert
Lees meer over de expertise van Bruno.
Korte titel : EV3 Basis+
Deze pagina werd al 2165 keer bekeken