93. Game Prototyping: we maken zelf een interactief 3D-level!
Bouwen van level in Unity. Interactie toevoegen via C#.
Inhoud
Inleiding
Games en interesse in games kunnen een ideale springplank vormen tot het aanleren van techniek-, reken- en programmeervaardigheden bij jonge mensen. Moderne game engines vormen daarbij de perfecte omgeving om de leerling/student deze 21st century skills aan te leren.
Inhoud
Resultaat
Na deze sessie zal je een idee hebben van hoe moderne game engines zoals Unity3D de leerling-programmeur in staat stellen om de uitvoering van zijn programma's te zien en te begrijpen.
Voorkennis
Verplichte kennis
Basisvaardigheden computergebruik en internet
Meegenomen kennis
Programmeren (om het even welke taal)
Sites
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
- Secundair/Voortgezet onderwijs
- Volwasseneneducatie
Thema's
- Secundair onderwijs
- (Serious) gaming
- Programmeren
- STEM Fyxxi
Tijdstip
Blok NM 1 + Blok NM 2 (14:00 - 16:20)
Lokaal: G B.0.08
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 18 bezet zijn.
Vorm
WorkshopMee te brengen
Installeer zeker op voorhand op je laptop:
We adviseren om je eigen toestel mee te brengen omdat je dat kent en het toetsenbord best kent. Dat werkt vlotter. Installeer zeker de nodige software (zie hierboven). We willen immers geen tijd verliezen met deelnemers die niet in orde zijn met de lesvoorbereiding, dat begrijp je wel ;)
Lesgever
Karl Ghys
Lees meer over de expertise van Karl.
Korte titel : Game Prototyping
Deze pagina werd al 1642 keer bekeken