93. Game Prototyping: we maken zelf een interactief 3D-level!

Bouwen van level in Unity. Interactie toevoegen via C#.

Inhoud

Inleiding

Games en interesse in games kunnen een ideale springplank vormen tot het aanleren van techniek-, reken- en programmeervaardigheden bij jonge mensen. Moderne game engines vormen daarbij de perfecte omgeving om de leerling/student deze 21st century skills aan te leren.

Inhoud
• Inleiding tot Games (30 min.)
• Inleiding Game Design and Software. (30 min.)
• Demo: Aanmaak van een Interactief 3D Level (90 min.) 
 
Deze sessie zal je enkel op de ICT-praktijkdag in Howest Kortrijk kunnen volgen. Game prototyping is wat hier dagelijks met studenten gebeurt. Uniek!

Resultaat

Na deze sessie zal je een idee hebben van hoe moderne game engines zoals Unity3D de leerling-programmeur in staat stellen om de uitvoering van zijn programma's te zien en te begrijpen.

Voorkennis

Verplichte kennis

Basisvaardigheden computergebruik en internet

Meegenomen kennis

Programmeren (om het even welke taal)

Sites

digital arts and entertainment

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
  • Secundair/Voortgezet onderwijs
  • Volwasseneneducatie

Thema's

  • Secundair onderwijs
  • (Serious) gaming
  • Programmeren
  • STEM Fyxxi

Tijdstip

Blok NM 1 + Blok NM 2 (14:00 - 16:20)
Lokaal: G B.0.08
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 18 bezet zijn.

Vorm

Workshop

Mee te brengen

Installeer zeker op voorhand op je laptop:

Unity 3D Engine

We adviseren om je eigen toestel mee te brengen omdat je dat kent en het toetsenbord best kent. Dat werkt vlotter. Installeer zeker de nodige software (zie hierboven). We willen immers geen tijd verliezen met deelnemers die niet in orde zijn met de lesvoorbereiding, dat begrijp je wel ;)

Lesgever

Karl Ghys
Lees meer over de expertise van Karl.


Korte titel : Game Prototyping

Deze pagina werd al 1642 keer bekeken