52. Web2.0 als werkvorm in de klas: Leer vele nieuwe tools kennen
Video's en foto's bewerken; stripverhalen, mindmaps, puzzels maken
Inhoud
Inleiding
We ervaren welke de mogelijkheden zijn van de aangereikte Web 2.0-tools. We maken pagina's waarop we deze tools verzamelen en later kunnen delen met elkaar.
Inhoud
Vertrekkende uit een Symbaloopagina komen er tools aan bod om algemeen in te zetten voor verschillende vakken zoals
- Werken met beelden: Taggalaxy, Pixlr.co, Bambuser, ...
- Stripverhalen te maken: ComicLife, Creaza, ...
- Verzamelen van content: Padlet, Socrative, GoogleDocs, ...
- Beschikbaar maken van content: Symbaloo, Dropbox, Jimdo, ...
- ...
Resultaat
Na deze sessie heb je een mooi overzicht van een heel aantal toepassingen die je kan inzetten in het klasgebeuren en dit voor verschillende vakken.
Voorkennis
Verplichte kennis
Basisvaardigheden computer- en internetgebruik.
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Pedagogische ICT-coördinator
- Zorgcoördinator
Uit:
- Kleuteronderwijs/Primair onderwijs groep 1-2
- Lager/Primair onderwijs groep 3-8
Thema's
- ICT in je klas of vak
- Lager onderwijs
- Web2.0
Tijdstip
Voormiddag (10:00 - 12:30)
Lokaal: 06.003
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 10 bezet zijn.
Vorm
WorkshopMee te brengen
We adviseren om je eigen toestel mee te brengen omdat je dat kent en het toetsenbord best kent. Dat werkt vlotter. Installeer zeker de nodige software (zie hierboven). We willen immers geen tijd verliezen met deelnemers die niet in orde zijn met de lesvoorbereiding, dat begrijp je wel ;)
Voor wie geen eigen toestel kan meebrengen, zal het nodige materiaal klaarstaan. In sommige sessies werk je dan wel per twee aan één toestel, al proberen we dat te vermijden.
Lesgever
Lieven Jacobs
Lees meer over de expertise van Lieven.
Korte titel : Web2.0 als werkvorm
Deze pagina werd al 1430 keer bekeken