85. Gedifferentieerd digitale leermiddelen inzetten via i3LEARNHUB

Werken met i3LEARNHUB als bordonafhankelijke software

Inhoud

Inleiding

Een concrete, praktische inzet van digitale middelen met online i3 software op je bord, je pc, je tablet om de klas gedifferentieerd aan te pakken.

Inhoud

Wil je aan je leerling of aan een klein groepje net die bepaalde oefenstof op maat aanbieden? Een verlengde instructie geven? Of een extraatje? 

We bekijken de manieren van differentiëren en hoe we die gaan toepassen in ons onderwijssysteem.

We tonen hoe je je klas snel kan ombouwen tot een gedifferentieerd lokaal met 'oefenhoeken'  met veel leerprikkels en vooral met de i3LEARNHUB-software op maat, die we flexibel inzetten.

Resultaat

Na deze sessie zal je:

  • aan de slag kunnen met de basic i3LEARNHUB bordonafhankelijke software;
  • je leerlingen in individueel of kleine groepjes aan de slag laten gaan;
  • op maat info doorgeven; 
  • je klasorganisatie anders bekijken. 

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Verplichte kennis

Basisvaardigheden computergebruik en internet

Lesmateriaal

Hand-outs van presentatie

gedeeld bestand via i3LEARNHUB

Sites

i3learning

i3learnhub

Interessant voor

  • Iedereen
Uit:
  • Alle onderwijstypes

Thema's

  • Digiborden
  • Digitale Leermiddelen
  • Leren op maat

Tijdstip

Namiddag (14:00 - 16:30)
Lokaal: 05.011
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 11 bezet zijn.

Vorm

Workshop

Mee te brengen

Zorg ervoor dat je de browser Chrome op voorhand hebt geïnstalleerd.

Zorg ervoor dat Flash Player in je browser(s) werkt:

TO DO: Test Flashplayer in je browser.

We adviseren om je eigen toestel mee te brengen omdat je dat kent en het toetsenbord best kent. Dat werkt vlotter. Installeer zeker de nodige software (zie hierboven). We willen immers geen tijd verliezen met deelnemers die niet in orde zijn met de lesvoorbereiding, dat begrijp je wel ;)

Lesgever

Anneke Verbeeck
Lees meer over de expertise van Anneke.


Korte titel : Media & i3Learnhub

Deze pagina werd al 2199 keer bekeken