102. Tablets in het onderwijs: StaVaZa - Do's en don'ts (Sec. Ond.)
Een stand van zaken na 5 ICT-praktijkdagen over tablets in onderwijs
Inhoud
Inleiding
In Geel, Leuven, Kortrijk, Hasselt en Antwerpen gaf ik telkens een workshop over tablets in de les. Van deze 5 ICT-praktijkdagen wordt er een samenvatting gemaakt die ik giet in een interactieve presentatie tijdens deze ICT-praktijkdag.
Inhoud
Komt o.a. aan bod;
- digitale kanalen voor apps;
- veiligheid;
- bestanden bewaren en delen op de tablet;
- soorten platformen;
- beheersen basishandelingen van een tablet;
- valkuilen en tablet do's;
- de tablet projecteren;
- interactieve PDF’s;
- QR-codes;
- good practices;
- … .
Resultaat
Na deze interactieve presentatie heb je voldoende do's en don'ts meegekregen om te starten of verder (liefst beter) te doen met tablets op school.
Voorkennis
Verplichte kennis
Je werkt al met tablets op school of staat op het punt dit te gaan doen.
Meegenomen kennis
Je gebruikt de tablet al geruime tijd in je lessen.
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Sites
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Directie - Administratie
- Pedagogische ICT-coördinator
- Pedagogisch begeleider
Uit:
- Secundair/Voortgezet onderwijs
- Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
- Hoger onderwijs
- Volwasseneneducatie
Thema's
- Secundair onderwijs
- Hardware
- ICT-beleid
- Tablets
Tijdstip
Namiddag (14:00 - 16:30)
Lokaal: B3.038
Er zijn 40 plaatsen waarvan er 11 bezet zijn.
Vorm
PresentatieMee te brengen
Het is noodzakelijk om een device met internetoegang bij te hebben om in interactie te treden. Dit kan een smartphone, tablet, laptop, phablet, netbook, ... zijn.
Lesgever
Koen Vandenhoudt
Lees meer over de expertise van Koen.
Korte titel : Tablets in onderwijs
Deze pagina werd al 1663 keer bekeken