82. Augmented reality en QR-codes: hoe nuttig gebruiken?
Deze sessie is geannuleerd.
Met de apps: Aurasma en QR-codelezer
Inhoud
Inleiding
De Harry-Potterkrant? Jou bekend? Foto's in kranten of schilderijen aan de muur waarop de mensen vrij bewegen en praten. Pure fictie, zou je zeggen. Maar niets is minder waar! Het kan echt.
Inhoud
We maken kennis met Augmented Reality, met de app Aurasma die ons hierin kan helpen en wat het kan betekenen in de klas.
Het enige wat we nodig hebben is een foto en een filmpje. Hiermee gaan we aan de slag.
Resultaat
Na deze sessie zal je de app Aurasma kunnen gebruiken om je eigen cursus of klaslokaal op te fleuren met foto's die tot leven komen waardoor leren interactief en leuker wordt.
Je zal ook verschillende toepassingen te zien krijgen om QR-codes te integreren in de klas en/of cursus.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Verplichte kennis
- Basisvaardigheden computergebruik en internet
- Vertrouwd zijn met iPad of Androidtablet.
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Pedagogische ICT-coördinator
- Pedagogisch begeleider
Uit:
- Kleuteronderwijs/Primair onderwijs groep 1-2
- Lager/Primair onderwijs groep 3-8
- Buitengewoon lager/Speciaal primair onderwijs
- Secundair/Voortgezet onderwijs
- Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
Thema's
- Audiovisueel
- ICT Innovatie & Techniek
- Tablets
Tijdstip
Namiddag (14:00 - 16:30)
Lokaal: B3.029
Er kan niet ingeschreven worden voor deze sessie omdat ze geannuleerd is.
Vorm
WorkshopMee te brengen
Indien je er één hebt, mag je je eigen tablet meebrengen. Installeer op voorhand deze apps:
Lesgever
Eva De Vriendt
Lees meer over de expertise van Eva.
Korte titel : Augmented & QR
Deze pagina werd al 2032 keer bekeken