101. Social Teacher: Recepten voor gebruik van sociale media in klas
Deze sessie is geannuleerd.
Digitale krant maken, groepsgevoel versterken, feedback geven, ...
Inhoud
Inleiding
Een digitale krant of een e-book maken, hoe begin je daaraan? Hoe kun je met gebruik van social media het groepsgevoel in de klas versterken? Welke tools zijn een vat vol inspiratie voor je lesgeven? Hoe breng je de buitenwereld in de klas? Hoe kun je sociale media inzetten om je leerlingen gerichter feedback te geven?
Inhoud
We vertrekken in deze presentatie altijd vanuit een didactische invalshoek en kijken dan hoe digitale tools de lessen kunnen ondersteunen. We verzamelden een hele reeks werkvormen en zochten naar digitale hulpmiddelen die leerkrachten kunnen gebruiken. Zo bieden we een uitgebreide ingrediëntenlijst die gegarandeerd inspireert.
Resultaat
Na deze sessie zal je:
- sociale media en digitale tools op tal van manieren kunnen inzetten tijdens en na de les;
- sociale media kunnen aanwenden in je zoektocht naar informatie & inspiratie;
- sociale media kunnen inzetten om de betrokkenheid van je leerlingen te vergroten.
Voorkennis
Verplichte kennis
Basisvaardigheden vereist:
- computergebruik (kopiëren/plakken, opslaan, bestandsbeheer, ...);
- internet (surfen, formulieren invullen, downloaden, ...);
- mail (zorg ervoor dat je je gebruikersnaam en wachtwoord bijhebt en weet waar je je mail online kan ophalen).
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Digitale syllabus.
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Pedagogische ICT-coördinator
- Pedagogisch begeleider
Uit:
- Secundair/Voortgezet onderwijs
- Hoger onderwijs
- Volwasseneneducatie
Thema's
- Secundair onderwijs
- Mediawijsheid
- Sociale Media
- Digitale Leermiddelen
Tijdstip
Namiddag (14:00 - 16:30)
Lokaal: L003
Er kan niet ingeschreven worden voor deze sessie omdat ze geannuleerd is.
Vorm
PresentatieLesgever
Lars Matthys
Lees meer over de expertise van Lars.
Korte titel : De Social Teacher
Deze pagina werd al 1287 keer bekeken