101. Social Teacher: Recepten voor gebruik van sociale media in klas

Deze sessie is geannuleerd.

Digitale krant maken, groepsgevoel versterken, feedback geven, ...

Inhoud

Inleiding

Een digitale krant of een e-book maken, hoe begin je daaraan? Hoe kun je met gebruik van social media het groepsgevoel in de klas versterken? Welke tools zijn een vat vol inspiratie voor je lesgeven? Hoe breng je de buitenwereld in de klas? Hoe kun je sociale media inzetten om je leerlingen gerichter feedback te geven? 

Inhoud

We vertrekken in deze presentatie altijd vanuit een didactische invalshoek en kijken dan hoe digitale tools de lessen kunnen ondersteunen. We verzamelden een hele reeks werkvormen en zochten naar digitale hulpmiddelen die leerkrachten kunnen gebruiken. Zo bieden we een uitgebreide ingrediëntenlijst die gegarandeerd inspireert. 

Resultaat

Na deze sessie zal je:

  • sociale media en digitale tools op tal van manieren kunnen inzetten tijdens en na de les;
  • sociale media kunnen aanwenden in je zoektocht naar informatie & inspiratie;
  • sociale media kunnen inzetten om de betrokkenheid van je leerlingen te vergroten. 

Voorkennis

Verplichte kennis

Basisvaardigheden vereist:

  • computergebruik (kopiëren/plakken, opslaan, bestandsbeheer, ...);
  • internet (surfen, formulieren invullen, downloaden, ...);
  • mail (zorg ervoor dat je je gebruikersnaam en wachtwoord bijhebt en weet waar je je mail online kan ophalen).

Lesmateriaal

Hand-outs van presentatie

Digitale syllabus.

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Pedagogische ICT-coördinator
  • Pedagogisch begeleider
Uit:
  • Secundair/Voortgezet onderwijs
  • Hoger onderwijs
  • Volwasseneneducatie

Thema's

  • Secundair onderwijs
  • Mediawijsheid
  • Sociale Media
  • Digitale Leermiddelen

Tijdstip

Namiddag (14:00 - 16:30)
Lokaal: L003
Er kan niet ingeschreven worden voor deze sessie omdat ze geannuleerd is.

Vorm

Presentatie

Lesgever

Lars Matthys
Lees meer over de expertise van Lars.


Korte titel : De Social Teacher

Deze pagina werd al 1287 keer bekeken