117. Stap voor stap een projectplan voor een ICT-project opmaken
Tips om de slaagkansen van je projectvoorstel te verhogen
Inhoud
Inleiding
Je wil een nieuw ICT-project opzetten in je school en hiervoor de nodige middelen vragen. Hoe rechtvaardig je dit project naar anderen toe?
Je project is goedgekeurd en je wil dit ICT-project in goede banen leiden. Hoe begin je er nu aan?
Inhoud
Om een project in zo goed mogelijke banen te leiden, is het nuttig het project op te delen in fasen. Door het faseren van het project, wordt het totale werk opgedeeld in kleinere delen, die daardoor makkelijker te overzien zijn.
Tijdens deze sessie wordt er aan de hand van een praktijkvoorbeeld aangeleerd hoe je een project opdeelt in kleinere delen. Het eindresultaat is een handig werkdocument dat je kan gebruiken om oversten (directie, Raad Van Bestuur ...) te motiveren en te doen geloven in de slaagkansen van je project. Daarnaast krijg je handvaten aangereikt om een overzicht op te maken van de uit te voeren taken, termijn- en middelenplanning voor een succesvolle projectuitvoering.
Werkwijze:
- afwisseling theorie - oefeningen;
- actieve inbreng van de deelnemers.
Resultaat
Na deze sessie zal je:
- een basisinzicht hebben in projectmatig werken
- een project kunnen rechtvaardigen
- een project kunnen faseren
- inzicht hebben in de managementsaspecten van een project
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Lesmateriaal
Syllabus
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Directie - Administratie
- Pedagogische ICT-coördinator
- Technisch ICT-coördinator
Uit:
- Alle onderwijstypes
Thema's
- Administratief
- ICT-beleid
Tijdstip
Namiddag (14:00 - 16:30)
Lokaal: P108z
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 13 bezet zijn.
Vorm
OverlegMee te brengen
Er zijn oefeningen die we op de laptop uitvoeren. De organisatie stelt er voor deze sessie vermoedelijk geen beschikbaar, dus breng je eigen zeker laptop mee!
Lesgever
Dagmar Janssens
Lees meer over de expertise van Dagmar.
Korte titel : ICT-projectplan
Deze pagina werd al 1585 keer bekeken