20. iPads beheren voor je school: de basics en de tools
iPad management, de eerste stappen en toepassingen voor basisbeheer
Inhoud
Inleiding
Je hebt iPads op school en wil op een eenvoudige manier je iPads beheren: instellingen, apps toevoegen...
Inhoud
Tijdens deze sessie leer je eerst de juiste stappen die je best neemt om je beheer een goede basis te geven: Apple ID's, Device Enrollment, School Manager, Volume Purchasing. Naargelang het iPadgebruik en de visie van je school kan je dan kiezen welke weg je bewandelt.
Eens je een beetje weet welke elementen noodzakelijk zijn gaan we aan de slag met Apple Configurator 2 om iPads voor te bereiden en te beheren.
Daarnaast verkennen we de mogelijkheid van Mosyle Manager, een online 'Mobile Device Manager' die in zijn gratis versie al behoorlijke features heeft.
NAMIDDAG
Volg in de namiddag Zuludesk om dieper in te gaan op één beheerstool.
Resultaat
Na deze sessie heb je inzicht in de verschillende stappen in het beheersproces van iPads. Daarnaast heb je kennis gemaakt met Apple Configurator 2 en Mosyle Manager.
Deze sessie biedt je de startblokken aan om een goed iPadbeheer uit te bouwen.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Meegenomen kennis
Handig als je de onderstaande dingen al hebt, kent of kan:
- je hebt iPads op school;
- je weet wat een Apple ID is;
- je kent de werking van de appstore;
- je werkt nu al met één of andere vorm van iPadbeheer (al is het maar één per één, handmatig).
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Handleidingen van Apple
Sites
Interessant voor
- Iedereen
Uit:
- Alle onderwijstypes
Thema's
- Systeembeheer
- Apple
- Tablets
Tijdstip
Voormiddag (10:00 - 12:30)
Lokaal: G111
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 17 bezet zijn.
Vorm
PresentatieMee te brengen
Je mag een eigen Mac en iPad(s) meenemen. Zo kan je op sommige momenten eens iets uitproberen. Het wordt geen volledige hands-on sessie, eerder een demo.
Lesgever
Bart Boelen
Lees meer over de expertise van Bart.
Korte titel : iPad Management
Deze pagina werd al 1974 keer bekeken