24. STEAM Playground: Leer robots en programmeren in een hoekenwerk
SwiftPlayground, Google Expeditions, Bloxels, VR, GreenScreenScience
Inhoud
Inleiding
Kom en ontdek hoe je robots en programmeren kan integreren in een hoekenwerk. Stimuleer jouw leerlingen om hun creativiteit de vrije loop te laten gaan en het onmiddellijk uit te testen.
Inhoud
Ga door een hoekenwerk op je eigen tempo en ontdek deze en meer toepassingen:
- Swift Playground
- Bloxels
- SAM Labs
- Google Expeditions
- VR
- Osmo Coding
- Green Screen Science
NAMIDDAG
Volg in de namiddag iPad STEM/STEAM-apps, een sessie die hier mooi bij aansluit.
Resultaat
Na deze sessie zal je op de hoogte zijn van wat er zoal op de markt is - zowel hardware als software - om leerlingen te leren programmeren in het lager onderwijs, zonder dat je hier als leerkracht zelf moet kunnen voor programmeren.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Verplichte kennis
Meegenomen kennis
Kennis van het werken met een iPad.
Lesmateriaal
Syllabus
Sites
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
- Kleuteronderwijs/Primair onderwijs groep 1-2
- Lager/Primair onderwijs groep 3-8
Thema's
- ICT in je klas of vak
- Kleuteronderwijs
- Lager onderwijs
- Tablets
- Programmeren
- STEM Fyxxi
Tijdstip
Voormiddag (10:00 - 12:30)
Lokaal: G214
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 13 bezet zijn.
Vorm
WorkshopLesgever
Kurt Klynen
Lees meer over de expertise van Kurt .
Tom Van den Broeck
Lees meer over de expertise van Tom.
Korte titel : STEAM Playground
Deze pagina werd al 1840 keer bekeken