35. Programmeren, engineering & STEM met Texas Instruments Technology
Deze sessie is geannuleerd.
Hoe breng je eenvoudig STEM-activiteiten in de klas?
Inhoud
Inleiding
Coding/Programmeren biedt een interessante manier om bij leerlingen interesse los te maken voor STEM carrières en zo mee te helpen aan het tekort van STEM-professionals in Europa.
Bovendien biedt het hen de basisvaardigheden om de digitale wereld beter te begrijpen. Texas Instruments wil alle leerlingen inspireren om zichzelf te ontplooien en de innovators van morgen te worden.
Inhoud1
Aan de hand van educatieve hands-on activiteiten zullen we met TI Technology tonen:
- hoe coding en programmeren bereikbaar wordt voor alle leerlingen en hoe dit hen helpt om de digitale wereld beter te begrijpen;
- hoe op een eenvoudige manier innovatief STEM-onderwijs mogelijk wordt.
Meer info: TI Innovator
Bekijk dit webinar voor meer info over hoe de technologie van Texas Instruments jouw STEM-onderwijs kan ondersteunen.
Resultaat
Na deze sessie zal je:
- weten hoe programmeren eenvoudig kan ingezet worden in lessen wiskunde en wetenschappen,
- weten hoe engineering/making bereikbaar wordt voor leerlingen,
- weten hoe STEM verschillende disciplines kan verbinden.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Sites
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Pedagogische ICT-coördinator
- Pedagogisch begeleider
- Inspectie
Uit:
- Secundair/Voortgezet onderwijs
- Hoger onderwijs: Lerarenopleiding wiskunde wetenschappen
Thema's
- ICT in je klas of vak
- Secundair onderwijs
- STEM Fyxxi
Tijdstip
Voormiddag (10:00 - 12:30)
Lokaal: L35
Er kan niet ingeschreven worden voor deze sessie omdat ze geannuleerd is.
Vorm
WorkshopMee te brengen
Handhelds met de voorziene TI-Nspire CX technologie worden voorzien.
Als je wil gebruikmaken van je eigen laptop, gelieve dan op voorhand TI-Nspire CX te installeren.
Lesgever
Koen Stulens
Lees meer over de expertise van Koen.
Korte titel : Texas Instruments
Deze pagina werd al 1582 keer bekeken