113. Beeldgeletterdheid met Artful Thinking en Augmented Reality
Er zit meer in een beeld dan je denkt
Inhoud
Inleiding
Werken rond beeldgeletterdheid aan de hand van Artful Thinking en Augmented Reality.
Inhoud
Via de technieken van Artful Thinking gaan we krachtige beelden beter proberen te begrijpen en er een gesprek proberen rond op te bouwen. De digitale component hierin is Augmented Reality.
Via een beeldbewerkingsapp gaan we eerst per twee een gekozen beeld analyseren en er extra relevante betekenislagen aan gaan toevoegen (tekst / andere relevante foto's of videos gevonden op internet / vormen...). Dan importeren we dit bewerkte beeld in een Augmented Reality app dat met een smartphone of tablet gescand kan worden en zo de extra nieuwe 'betekenislagen' tevoorschijn brengt. Aan het eind van het atelier kunnen de deelnemers zelf rond gaan en de beelden scannen met een smartphone en zo zien wat de andere deelnemers hebben gecreëerd. De beelden kunnen eventueel blijven hangen als tentoonstelling.
Resultaat
Na deze sessie zal je jongeren een beter begrip van de veelheid aan beelden in onze maatschappij kunnen geven en ook diverse pedagogische denkroutines kennen. Daarboven leer je met leuke Augmented Reality apps werken.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Sites
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Pedagogische ICT-coördinator
- Pedagogisch begeleider
Uit:
- Alle onderwijstypes
Thema's
- Audiovisueel
- Tablets
Tijdstip
NM 1 + NM 2 (14:00 - 16:30)
Lokaal: D145
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 10 bezet zijn.
Vorm
WorkshopMee te brengen
Zonder smartphone kan je in deze sessie niet aan de slag. Je MOET die dus meebrengen.
Lesgever
Wouter Bouchez
Lees meer over de expertise van Wouter.
Korte titel : Artful thinking & AR
Deze pagina werd al 1400 keer bekeken