61. Van film naar (virtuele) realiteit: 360° video en VR
Inhoud
Inleiding
We werken met 360° video en Virtuele Realiteit.
Inhoud
Noot: De workshopbeschrijving hieronder is die voor de workshop die we aan jongeren aanbieden. De workshop op de ICT-praktijkdag volgt hetzelfde verloop maar met extra pedagogische input.
In deze workshop maken we samen met jongeren een kort filmpje in 360° video over hun leefwereld. Dit wil zeggen dat de kijker (aan de hand van een Virtual Reality bril) tijdens het bekijken van de film ook steeds 360° rond zich kan kijken. Op die manier lijkt het alsof je middenin de scène staat. We beginnen met het uitschrijven van een verhaallijn die we daarna binnen (of buiten) gaan opnemen. De opname gebeurt in één lange ‘take’ waarbij we met de 360° camera rond wandelen en er rondom ons vanalles zal gebeuren. Tenslotte kunnen alle deelnemers de film ook via een VR-bril bekijken en publiceren we het filmpje (indien we van alle ouders toestemming hebben) ook op YouTube 360, zodat ook vrienden en familie het kunnen bekijken.
Resultaat
Na deze sessie zal je weten hoe je 360° video maakt, welke mogelijkheden dit kan bieden en hoe je die filmpjes dan via Virtual Realityplatforms kan bekijken.
Voorkennis
Verplichte kennis
Basisvaardigheden vereist:
- computergebruik (kopiëren/plakken, opslaan, bestandsbeheer, ...);
- internet (surfen, formulieren invullen, downloaden, ...).
Sites
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Pedagogische ICT-coördinator
- Pedagogisch begeleider
Uit:
- Lager/Primair onderwijs groep 3-8
- Buitengewoon lager/Speciaal primair onderwijs
- Secundair/Voortgezet onderwijs
- Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
Thema's
- Hardware
- Audiovisueel
- Digitale Leermiddelen
Tijdstip
VM 1 + VM 2 (10:00 - 12:30)
Lokaal: D145
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 10 bezet zijn.
Vorm
WorkshopLesgever
Wouter Bouchez
Lees meer over de expertise van Wouter.
Maarten Van Overveldt
Lees meer over de expertise van Maarten.
Korte titel : Film Virtual Reality
Deze pagina werd al 1835 keer bekeken