85. STEAM Playground: Leer robots en programmeren in een hoekenwerk
Swift Playground Tynker Bloxels littleBits Makeblock Neuron Microbit
Inhoud
Inleiding
Kom en ontdek hoe je robots en programmeren kan integreren in een hoekenwerk. Stimuleer jouw leerlingen om hun creativiteit de vrije loop te laten gaan en het onmiddellijk uit te testen.
Inhoud
Ga door een hoekenwerk op je eigen tempo en ontdek deze en meer toepassingen:
- Swift Playground
- Tynker
- Bloxels
- littleBits
- MakeBlock Neuron
- Micro:bit
VOORMIDDAG
Volg in de voormiddag iPad STEM/STEAM-apps, een sessie die hier mooi bij aansluit.
Resultaat
Na deze sessie zal je op de hoogte zijn van wat er zoal op de markt is - zowel hardware als software - om leerlingen te leren programmeren in het lager onderwijs en in de eerste graad van het secundair onderwijs, zonder dat je hier als leerkracht zelf moet kunnen voor programmeren.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Verplichte kennis
Meegenomen kennis
Kennis van het werken met een iPad.
Lesmateriaal
Syllabus
Sites
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
- Lager/Primair onderwijs groep 3-8
- Secundair/Voortgezet onderwijs: Eerste graad
Thema's
- Lager onderwijs
- Apple
- Tablets
- Programmeren
- STE(A)M
Tijdstip
NM 1 + NM 2 (14:00 - 16:30)
Lokaal: D128
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 12 bezet zijn.
Vorm
WorkshopLesgever
Kris Petitjean
Lees meer over de expertise van Kris.
Korte titel : STEAM Playground
Deze pagina werd al 2042 keer bekeken