31. Mictivo 3: Alle onderzoeksresultaten en voornaamste conclusies
Hoe is het gesteld met ICT in het Vlaamse onderwijs?
Inhoud
Inleiding
De overheid investeert al meer dan twintig jaar in de integratie van informatie- en communicatietechnologie (ICT) in onderwijs. Sinds 2007 is er ook een formeel curriculum voor ICT onder de vorm van ICT-eindtermen in voege. Van scholen wordt bijgevolg verwacht dat zij de mogelijkheden van ICT inzetten als onderdeel van hun schoolwerking en ten behoeve van de onderwijspraktijk.
Middels de Monitor voor ICT-integratie in het Vlaamse onderwijs (MICTIVO), ontwikkeld door de KU Leuven en Universiteit Gent, wordt ?ICT-integratie op diverse onderwijsniveaus in kaart gebracht. In 2017-2018 werd een derde grootschalige studie uitgevoerd in de Nederlandstalige scholen in Vlaanderen en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, en recentelijk werd het eindrapport afgewerkt.?
Inhoud
In deze sessie presenteren we de hoofdpunten van de onderzoeksresultaten. We lichten je in over de resultaten per onderwijsniveau en de resultaten van de vergelijkende analyses (2007-2012-2018). Je krijgt gedetailleerde informatie omtrent de stand van zaken op het vlak van: schoolinfrastructuur en -beleid, ICT-gebruik in de onderwijspraktijk, competenties en percepties bij leerkrachten en leerlingen.
Resultaat
Na deze sessie zal je alles weten over de stand van zaken rond ICT in het Vlaamse onderwijs: schoolinfrastructuur en -beleid, ICT-gebruik in de onderwijspraktijk, competenties en percepties bij leerkrachten en leerlingen.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Verplichte kennis
Meegenomen kennis
Sites
Interessant voor
- Iedereen
Uit:
- Alle onderwijstypes
Thema's
- ICT-beleid
Tijdstip
VM 2 (11:50 - 12:30)
Lokaal: D149
Er zijn 40 plaatsen waarvan er 6 bezet zijn.
Vorm
PresentatieMee te brengen
Lesgever
Katie Goeman
Lees meer over de expertise van Katie.
Korte titel : Mictivo 3
Deze pagina werd al 1350 keer bekeken