115. Praktijkverhaal St-Ursula-Instituut: 1-op-1 met iPads (SO)

Waar staan we 1 jaar na het starten met dit project?

Inhoud

Inleiding

De iPad hanteren als leermiddel om te differentiëren, lesgeven op maat en een leerling aanzetten tot creatief denken.

Inhoud

In het Sint-Ursula-Instituut in O.-L.-Vrouw-Waver wordt ingezet op activerende en stimulerende werkvormen en is er aandacht voor differentiatie. De leraar houdt zich niet alleen bezig met het puur overbrengen van kennis, maar wordt meer coach dan lesgever. Om dit te kunnen realiseren, maken leraren gebruik van verschillende leermiddelen zoals handboeken, papieren cursussen en iPads waardoor er meer differentiatie en maatwerk mogelijk is.

De iPad is daarbij een hulpmiddel om het kritisch denken van de leerling te bevorderen en zijn nieuwsgierigheid te prikkelen. Door deze manier van lesgeven kunnen we onze leerlingen degelijk en gericht voorbereiden op de toekomst.

Waar staat de school 1 jaar later?

Resultaat

Na deze sessie zal je een idee hebben van de succesverhalen en de valkuilen op een 1:1 school met iPads.

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Directie - Administratie
  • Pedagogische ICT-coördinator
  • Pedagogisch begeleider
  • Inspectie
Uit:
  • Alle onderwijstypes

Thema's

  • Hardware
  • Apple
  • Tablets
  • Digitale Leermiddelen

Tijdstip

NM 1 (14:00 - 15:10)
Lokaal: D144
Er zijn 40 plaatsen waarvan er 11 bezet zijn.

Vorm

Presentatie

Lesgever

Eva De Vriendt
Lees meer over de expertise van Eva.


Korte titel : 1-op-1 iPadschool

Deze pagina werd al 1323 keer bekeken