147. Activerende digitale didactiek in Geschiedenis (of in jouw vak)
Deze sessie is geannuleerd.
Leraren: zie je dat dan niet?! - Visible Thinking
Inhoud
Inleiding
Visible Thinking is een project van Harvard University. Het probeert het denken van leerlingen zichtbaar te maken. Maar kun je dit op een goede en leerzame manier inzetten in de klas? Gebruik makend van digitale activerende werkvormen? Jazeker! En zo ontzettend effectief, want ook de stille leerlingen krijgen nu een stem!
Inhoud
Met Visible Thinking en digitale activerende werkvormen kun je leerlingen op een andere manier bezig laten gaan met geschiedenisonderwijs. Hierdoor krijg je binnen je groepen een andere dynamiek, die soms verrassend ‘analoog’ is!
In deze sessie maak je niet alleen kennis met een aantal 'thinking routines', maar krijg je gelijk handreikingen om deze de volgende dag nog in de les in te zetten.
Resultaat
Na deze sessie kun je verschillende digitale activerende werkvormen in jouw (Geschiedenis-)les inzetten.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Sites
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
Uit:
- Secundair/Voortgezet onderwijs
- Hoger onderwijs
- Volwasseneneducatie
Thema's
- ICT in je klas of vak
- Secundair onderwijs
Tijdstip
NM 1 (14:00 - 15:10)
Lokaal: V003
Er kan niet ingeschreven worden voor deze sessie omdat ze geannuleerd is.
Vorm
PresentatieMee te brengen
Om het meeste uit deze sessie te halen is het handig/verstandig om een smartphone of tablet mee te nemen.
De organisatie voorziet dit niet voor deze sessie.
Lesgever
Jan-Wolter Smit
Lees meer over de expertise van Jan-Wolter.
Korte titel : Visible Thinking
Deze pagina werd al 1486 keer bekeken