149. Straffe jongerencommunicatie: Tips, acties en voorbeelden
Geslaagd je school profileren bij een jong publiek
Inhoud
Via websites, Facebook en nieuwsbrieven probeert je school te communiceren met jongeren en hen te betrekken. Maar dat leidt niet altijd tot het gewenste resultaat. Waaraan ligt dat? En hoe kun je die communicatie optimaliseren?
We nemen ruim de tijd om ons te verdiepen in jongeren als doelgroep. We ontrafelen waarom ze anders zijn dan andere doelgroepen en hoe de huidige generatie naar de wereld kijkt. We leggen bloot wat hen drijft als ze keuzes maken en waar ze belang aan hechten.
Die inzichten leggen we naast de communicatie van jouw school. Wat betekent het om authentiek te zijn? Hoe communiceer je mèt en niet naar jongeren? Heb je daarbij influencers nodig en moet het allemaal digitaal zijn? Op die vragen vind je tijdens deze sessie een antwoord.
Wat komt er zeker aan bod?
- Inzicht in jongeren als doelgroep
- Praktische tips om communicatie aan jongeren aan te passen
- Brainstormen over concrete acties om jouw communicatie te verbeteren
- Voorbeelden van inspirerende campagnes en organisaties
Resultaat
Je krijgt inzicht in jongeren als communicatiedoelgroep en hoe je jouw communicatie aan hen aanpast.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Interessant voor
- Iedereen
Uit:
- Alle onderwijstypes
Thema's
- Sociale Media
Tijdstip
NM 1 + NM 2 (14:00 - 16:30)
Lokaal: D160
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 8 bezet zijn.
Vorm
PresentatieLesgever
Karolien Segers
Lees meer over de expertise van Karolien.
Korte titel : Jongerencommunicatie
Deze pagina werd al 1243 keer bekeken