51. Gamekunde: Verantwoord gamen - Tips en aan de slag!
Deze sessie is geannuleerd.
Hoe videogames educatief inzetten in je klas?
Inhoud
Inleiding
Gamekunde is een nieuw platform voor leerkrachten, ouders en kinderen die op zoek zijn naar leuke, educatieve games. De gebruikte games zijn getest binnen een klascontext en garanderen een veilige leeromgeving.
Inhoud
Tijdens deze workshop kom je meer te weten over het verhaal achter Gamekunde, de linken met het ZILL kader en leer je ook enkele educatieve games beter kennen. Deze kunnen variëren van eenvoudige mobiele games tot speciale softwarepakketten.
Je kan zelf aan de slag gaan met enkele games en er is ruimte tot bespreking, vragen en reflecties.
Resultaat
Na deze sessie zal je een ruimere kijk krijgen op videogames. Je zal enkele games leren kennen die getest zijn binnen een klascontext en je krijgt een ruim kader aan mogelijkheden om games ook in jouw klas in te zetten.
Voorkennis
Verplichte kennis
Basisvaardigheden vereist:
- computergebruik (kopiëren/plakken, opslaan, bestandsbeheer, ...);
- internet (surfen, formulieren invullen, downloaden, ...).
Meegenomen kennis
Ervaringen met videogames zijn zeker mooi meegenomen maar absoluut niet noodzakelijk. De games worden steeds kort voorgesteld, alsook hoe ze te gebruiken.
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Sites
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Pedagogische ICT-coördinator
- Pedagogisch begeleider
Uit:
- Lager/Primair onderwijs groep 3-8
- Secundair/Voortgezet onderwijs
Thema's
- ICT in je klas of vak
- (Serious) gaming
Tijdstip
VM 1 + VM 2 (10:00 - 12:30)
Lokaal: SG001
Er kan niet ingeschreven worden voor deze sessie omdat ze geannuleerd is.
Vorm
WorkshopMee te brengen
Je mag je eigen laptop meebrengen, maar het overgrote deel van de sessie bestaat uit actie op Nintendo Switch consoles of iPads, meegebracht door de lesgever.
Lesgever
Lander Van der Biest
Lees meer over de expertise van Lander.
Korte titel : Gamekunde
Deze pagina werd al 1342 keer bekeken