92. Physical computing: tools vanaf de eerste graad
Toegankelijke soft- en hardware voor de lessen programmeren
Inhoud
Inleiding
Maak kennis met enkele toegankelijke hulpmiddelen waarmee je leerlingen vanaf de eerste graad secundair onderwijs kan leren programmeren en waarmee je de interesse in techniek kan aanwakkeren.
Inhoud
Tijdens de demonstraties ontdek je hoe je draadloos informatie verstuurt tussen micro:bits, hoe je een EV3-robot ook buiten de klassieke LEGO Mindstormssoftware om aanstuurt, hoe je jongeren introduceert in de wondere wereld van Arduino met de eenvoudige Makeblock Electronic Inventor Kit en hoe EDU workbench de draadloze blokjes van SAM Labs ook buiten hun klassieke flowbased programmeeromgeving laat werken.
Resultaat
Na deze sessie zal je kennisgemaakt hebben met enkele toegankelijke hulpmiddelen waarmee je leerlingen vanaf de eerste graad secundair onderwijs leert programmeren en waarmee je hun interesse in techniek aanwakkert. Komen aan bod: EV3, Arduino, Makeblock, SAM Labs, ...
Voorkennis
Verplichte kennis
Vertrouwd zijn met grafisch programmeren
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
- Secundair/Voortgezet onderwijs
Thema's
- Secundair onderwijs
- Programmeren
Tijdstip
NM 1 (14:00 - 15:10)
Lokaal: D145
Er zijn 40 plaatsen waarvan er 8 bezet zijn.
Vorm
PresentatieLesgever
Tony Opsomer
Lees meer over de expertise van Tony.
Korte titel : Physical computing
Deze pagina werd al 1240 keer bekeken