212. Een diepgaand verhaal over netwerkinfrastructuur
Hoe een performante, stabiele en veilige IT-omgeving creëren?
Inhoud
Inleiding
De ICT-infrastructuur is het kloppend hart van je schoolnetwerk. Hoe werkt je ict-infrastructuur - firewalls, routers, switches, wifi, cloud, ... - optimaal samen? We zoomen in op elk onderdeel. Tijdens deze sessie bouwen we samen een goed georganiseerd ICT-netwerk.
Inhoud
Wat is een optimale ICT-infrastructuur, waarmee moeiteloos honderden leerlingen en leerkrachten tegelijk digitaal werken? Hoe hou je het ICT-netwerk up-to-date en in staat tot elke uitdaging?
Dit is een diepgaand verhaal over netwerkinfrastructuur. Welke netwerkinfrastructuur heb je nodig, hoe zit een goed ict-netwerk technisch in elkaar, hoe bouw je een goede beveiliging op, hoe zorg je voor voldoende bandbreedte en hoe implementeer je nieuwe technologieën zoals Azure AD, wifi 6 en cloudtoepassingen in je netwerk?
Wat zeker aan bod komt: het samenstellen van een netwerkschema, de implementatie van een firewall, managed switches, virtuele netwerken, wifi 6, cloudtoepassingen, Azure AD en databeheer in de cloud.
Resultaat
Na deze sessie zal je in staat zijn de ICT-infrastructuur van je school naar een hoger niveau te tillen. Je zal weten welke onderdelen cruciaal zijn, waar de bottlenecks zitten en hoe je deze kan wegwerken.
Een niet te missen sessie voor iedereen die zich bezighoudt met het beheren van een school-ict-netwerk.
Voorkennis
Verplichte kennis
We mikken met deze sessie op technische ICT-coördinatoren en directies die bovenstaande uitleg begrijpen. Diepgaande kennis hierover is niet vereist.
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Sites
Interessant voor
- Directie - Administratie
- Technisch ICT-coördinator
Uit:
- Alle onderwijstypes
Thema's
- Systeembeheer
Tijdstip
Dag 2 Tijdslot 1 (4 mei 9:30 - 11:00)
Kostprijs: € 27
Er zijn 70 plaatsen waarvan er 60 bezet zijn.
Vorm
Live presentatie of demoLesgever
An Van Dam
Lees meer over de expertise van An.
Korte titel : Netwerkinfrastructuur #TI #DI
Deze pagina werd al 2104 keer bekeken