227. Kwaliteitsvol online leren: Checklist kwalitatief lesmateriaal
Een hulpmiddel voor het plannen en beoordelen van onderwijs
Inhoud
Inleiding
Meestal beginnen we de planning van de cursus met de inhoud, omdat we al een idee hebben over wat we gaan doceren. Maar wat als we beginnen met het beschrijven van de leerresultaten die de studenten moeten behalen? En zijn alle onderwijs- en leeractiviteiten, inclusief de toetsing, wel daarop afgestemd? Welkom in de wereld van 'constructive alignment' (Biggs & Tang, 2011).
Inhoud
We gaan we dieper in op kwaliteit van online leren aan de hand van het didactisch relatiemodel. Dit is een hulpmiddel voor het plannen en beoordelen van onderwijs.
Tevens stellen we in deze sessie een checklist voor kwalitatief digitaal lesmateriaal voor. Deze checklist ontwikkelen we samen met 2 bacherlorstudenten van de lerarenopleiding aan HoGent.
Resultaat
Na deze sessie zal je:
- het didactisch relatiemodel kunnen gebruiken;
- de checklist voor kwalitatief digitale lesmateriaal kunnen gebruiken.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Lesmateriaal
Je krijgt toegangg tot onze e-modules.
Sites
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Directie - Administratie
- Pedagogische ICT-coördinator
- Pedagogisch begeleider
- Zorgcoördinator
Uit:
- Lager/Primair onderwijs groep 3-8
- Buitengewoon lager/Speciaal primair onderwijs
- Secundair/Voortgezet onderwijs
- Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
- Hoger onderwijs
- Volwasseneneducatie
Thema's
- ICT-beleid
- Digitale Leermiddelen
- Leren op maat
Tijdstip
Dag 2 Tijdslot 2 (4 mei 11:30 - 12:30)
Kostprijs: € 18
Er zijn 25 plaatsen waarvan er 23 bezet zijn.
Vorm
Live presentatie of demoLesgever
Katrien Bernaerts
Lees meer over de expertise van Katrien.
Korte titel : Kwaliteitsvol online leren #PI
Deze pagina werd al 1042 keer bekeken