328. Leren programmeren met Unplugged Activiteiten
Programmeren zonder scherm in kleuter- en lager onderwijs
Inhoud
Inleiding
Programmeren zonder een scherm: hoe is dit mogelijk?
Inhoud
In deze korte introductiesessie zien we een tal van unplugged activiteiten om jonge kinderen eenvoudig te leren programmeren (‘analytisch denken’) zonder dat je daarvoor een computer of een educatieve robot nodig hebt. We leren denken als een robot, bewegen als een robot, en we leren codes schrijven zoals een programmeur.
Als leerkracht hoef je zelf geen voorkennis te hebben om aan deze sessie deel te nemen.
Resultaat
Na de sessie zal je voldoende inspiratie en ideeën om zelf aan de slag te gaan om STEAM te implementeren in het lager onderwijs.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Sites
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
- Kleuteronderwijs/Primair onderwijs groep 1-2
- Lager/Primair onderwijs groep 3-8
- Buitengewoon lager/Speciaal primair onderwijs
Thema's
- Kleuteronderwijs
- Lager onderwijs
- Programmeren
- STE(A)M
- Eenvoudig
Tijdstip
Dag 3 Tijdslot 2 (5 mei 11:30 - 12:30)
Kostprijs: € 18
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 10 bezet zijn.
Vorm
Online hands-on workshopLesgever
Aygül Aktas
Lees meer over de expertise van Aygül.
Kevin Bostoen
Lees meer over de expertise van Kevin .
Korte titel : Unplugged coderen #KL #LO #1
Deze pagina werd al 906 keer bekeken