3410. Virtual Reality in bso en tso: introductie en mogelijkheden

Experten Kim en Pieter delen hun kennis en geven knappe voorbeelden

Inhoud

Inleiding

In deze sessie worden de basisbeginselen van Virtual Reality uitgelegd.

Inhoud

Een basisuitleg rond Virtual Reality en waarom deze technologie interessant is voor jouw les(sen). Kleine stukjes 'theorie' rond toestellen, software en het zelf maken van VR worden continu afgewisseld met praktijkvoorbeelden en toepassingen. Pieter Schutijser is dankzij zijn onderwijs/VR-ervaring dé persoon om je te tonen wat VR kan betekenen voor technisch- en beroepsonderwijs. 

Resultaat

Na deze sessie zal je:

  • beter weten wat Virtual Reality precies is en waar XR/AR/VR/MR voor staan;
  • geïnspireerd zijn om zelf aan de slag te gaan.

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Meegenomen kennis

Geen voorkennis vereist, het gaat om een introductiesessie.

Lesmateriaal

Hand-outs van presentatie

Starterscursus "Hoe ga ik aan de slag met Virtual Reality".

Sites

cosmo

Interessant voor

  • Iedereen
Uit:
  • Secundair/Voortgezet onderwijs: Beroeps- en technisch secundair onderwijs
  • Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
  • Hoger onderwijs
  • Volwasseneneducatie

Thema's

  • Secundair onderwijs
  • imec smart education
  • VR AR XR

Tijdstip

Dag 3 Tijdslot 4 (5 mei 15:30 - 16:00)
Kostprijs: € 9
Er zijn 16 plaatsen waarvan er 11 bezet zijn.

Vorm

Live presentatie of demo

Lesgever

Kim Dekeyser
Lees meer over de expertise van Kim.

Pieter Schutijser
Lees meer over de expertise van Pieter.


Korte titel : VirtualReality bso/tso #VR #SO

Deze pagina werd al 1193 keer bekeken