3410. Virtual Reality in bso en tso: introductie en mogelijkheden
Experten Kim en Pieter delen hun kennis en geven knappe voorbeelden
Inhoud
Inleiding
In deze sessie worden de basisbeginselen van Virtual Reality uitgelegd.
Inhoud
Een basisuitleg rond Virtual Reality en waarom deze technologie interessant is voor jouw les(sen). Kleine stukjes 'theorie' rond toestellen, software en het zelf maken van VR worden continu afgewisseld met praktijkvoorbeelden en toepassingen. Pieter Schutijser is dankzij zijn onderwijs/VR-ervaring dé persoon om je te tonen wat VR kan betekenen voor technisch- en beroepsonderwijs.
Resultaat
Na deze sessie zal je:
- beter weten wat Virtual Reality precies is en waar XR/AR/VR/MR voor staan;
- geïnspireerd zijn om zelf aan de slag te gaan.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Meegenomen kennis
Geen voorkennis vereist, het gaat om een introductiesessie.
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Starterscursus "Hoe ga ik aan de slag met Virtual Reality".
Sites
Interessant voor
- Iedereen
Uit:
- Secundair/Voortgezet onderwijs: Beroeps- en technisch secundair onderwijs
- Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
- Hoger onderwijs
- Volwasseneneducatie
Thema's
- Secundair onderwijs
- imec smart education
- VR AR XR
Tijdstip
Dag 3 Tijdslot 4 (5 mei 15:30 - 16:00)
Kostprijs: € 9
Er zijn 16 plaatsen waarvan er 11 bezet zijn.
Vorm
Live presentatie of demoLesgever
Kim Dekeyser
Lees meer over de expertise van Kim.
Pieter Schutijser
Lees meer over de expertise van Pieter.
Korte titel : VirtualReality bso/tso #VR #SO
Deze pagina werd al 1210 keer bekeken