435. Blended leerpaden maken voor gepersonaliseerd samen leren
Deze sessie is geannuleerd.
Noteble is centrale hub voor diverse leermodules: H5P Bookwidgets...
Inhoud
Inleiding
Bij gepersonaliseerd leren staat het individuele leerproces van de leerling centraal. Maar hoe kan je dit opzetten zodat je als leerkracht niet voor elke leerling iets individueel moet maken? Hoe zorg je ervoor dat leerlingen zelf ook de mogelijkheid hebben om via zelfsturen en zelfschaling de stappen binnen een leerpad te kiezen?
Inhoud
Vanuit het Innovet 2.0 werkt TA Keerbergen aan een proof of concept om een open leeromgeving te creëren, waar naast de traditionelere modules, ook meer innovatieve leermodules geïntegreerd kunnen worden. Noteble als open leeromgeving maakt een diepgaande integratie mogelijk.
Met Noteble beschik je over een leerplatform waarin je leerpaden kan opstellen met een blend aan eigen gecreëerde modules, maar ook modules of nieuwe technologieën van derde partijen. Deze leerpaden kan je daarna openstellen aan je leerlingen. Een leerpad kan bestaan uit materialen gemaakt binnen Noteble maar ook vanuit externe tools (h5p, Bookwidgets, Google Docs, iFrames, …). De leerkracht heeft de mogelijkheid om de leerling op te volgen en bij te sturen waar nodig (via het aanpassen van het pad of via communicatie/feedback naar de leerling toe). Er is ook een mogelijkheid om inschaling te doen op basis van het niveau van de leerling. Dit kan door de leerkracht, de leerling zelf of automatisch (op basis van voorgaande evaluaties). (Generieke) leerpaden kunnen ook gedeeld worden over de scholen om communities te vormen en samen lesmateriaal te ontwikkelen. Groot voordeel hierbij is de aanpasbaarheid zodat elke leerkracht het leerpad kan afstemmen aan de schooleigen context.
Resultaat
Na deze sessie zal je weten hoe je via de Noteble tool:
- een leerpad kan maken op maat van de leerling;
- externe tools (h5p, bookwidgets, google docs, iframes, …) kan toevoegen in het leerpad;
- een leerling zichzelf kan laten inschalen om de volgende stap in het leerproces te bepalen;
- leerpaden kan opstellen die doorlopen kunnen worden door leerlingen op hun eigen tempo en niveau;
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Sites
Interessant voor
- Iedereen
Uit:
- Secundair/Voortgezet onderwijs
Thema's
- Secundair onderwijs
- ICT-beleid
- Leren op maat
Tijdstip
Dag 4 Tijdslot 3 (6 mei 13:00 - 15:00)
Kostprijs: € 39
Er kan niet ingeschreven worden voor deze sessie omdat ze geannuleerd is.
Vorm
Online hands-on workshopBereid je goed voor!
Geen voorbereiding. Op basis van je gegevens gaan we een account aanmaken voor jou zodat je - na het aanmaken van een leerpad - zelf door het leerpad kan gaan.
Herstart je computer voor je deelneemt aan de ICT-praktijkweek en werk bij voorkeur via een netwerkkabel, zo is je verbinding optimaal.
Test video en geluid. Hou je webcam open, zodat de spreker je kan zien. We streven naar optimale interactie en betrokkenheid.
Zorg voor een groot / tweede scherm of extra laptop, zodat je in je ene browser(tabblad) het evenement kan bijwonen en de spreker kan zien, terwijl je in je andere browser(tabblad) of in een andere toepassing de instructies uitvoert tijdens deze hands-on workshop.
Veel leerplezier!
Lesgever
Jasper Goyvaerts
Lees meer over de expertise van Jasper.
Steven Hendrickx
Lees meer over de expertise van Steven.
Korte titel : Noteble Leren op maat #PI #DI
Deze pagina werd al 919 keer bekeken