Lijst met alle sessies

Op maandag en vrijdag organiseren we alleen de ICT-onderwijsmarkt met 45 resp. 30 standhouders die evenveel demo's geven. Dit is wat we ook deden op 15 januari, tot groot inhoudelijk succes en met veel interactie en online ontmoetingen. Deze twee dagen zijn gratis, maar we vragen wel om via deze website ervoor in te schrijven.

Van dinsdag tot donderdag blijft de virtuele ICT-onderwijsmarkt met standhouders staan en kan je daarnaast ook 4 of 5 sessies volgen. 

Sessies = workshops + presentaties


Je hoeft niet in te schrijven per dag. Je betaalt per sessie. Alles over de kostprijs.

Klik op di 4 mei, wo 5 mei of do 6 mei om het aanbod per dag te zien.
Filter op Thema om het aanbod per thema te zien, bvb. wat is er voor kleuter / lager onderwijs, wat is er over STEM, ...
Klik op Periodes om het aanbod per tijdslot te zien.
Klik op de titel om meer te lezen over de sessie.

Er kan niet meer worden ingeschreven voor de sessies van deze ICT-praktijkdag.

Momenteel bekijk je : Alle sessies di 4 mei Toon alle sessies

211

CLIL en ICT, dat 'clict'

Speel met taal dankzij ICT-tools

Na deze sessie zal je inzicht hebben in de CLIL-didactiek en zal je inzien hoe bepaalde ICT-tools die je werden aangereikt die didactiek kunnen verrijken. Je zal met een kritische blik naar je lessen kunnen kijken en op zoek kunnen gaan naar vergelijkbare tools. Taalverrijking staat voorop.


212

Een diepgaand verhaal over netwerkinfrastructuur

Hoe een performante, stabiele en veilige IT-omgeving creëren?

Na deze sessie zal je in staat zijn de ICT-infrastructuur van je school naar een hoger niveau te tillen. Je zal weten welke onderdelen cruciaal zijn, waar de bottlenecks zitten en hoe je deze kan wegwerken.  

Een niet te missen sessie voor iedereen die zich bezighoudt met het beheren van een school-ict-netwerk.


213

Digitale didactiek: toolgericht of doelgericht?

Inzet van technologie om instructie en leren te versterken

Deze sessie is volzet.

Na deze sessie zal je op een meer evidence informed basis keuzes kunnen maken in het al dan niet inzetten van technologie tijdens je instructie.
Je hebt een aantal concrete ideeën opgedaan over tools die indien ze doelgericht ingezet worden een meerwaarde kunnen betekenen voor het leren van leerlingen/studenten.


215

XERTE: Interactieve video, kruiswoordpuzzels, tijdlijn, hotspots

Ontdek de nieuwe mogelijkheden van Xerte - Voor beginner & gevorderd

Na deze sessie zal je:

  • aan de slag kunnen met de Xerte-sjablonen;
  • met nieuwe paginatypes mooie leerpaden maken.

216

Arduino-simulatie via Tinkercad Circuits in functie van LEDstrips

STEM via afstandsonderwijs? Dat kan zeker!

Na deze sessie zal je:

  • een basiskennis van Tinkercad Circuits hebben;
  • een basiskennis van Arduino hebben;
  • een basiskennis van RGB-LEDstrips aansturen met Arduino hebben;
  • heel veel inspiratie hebben om een overkoepelend project over de vakken Techniek - Beeld/PO - Natuurwetenschappen te starten;
  • zin hebben in "the real thing" en verder willen maken, programmeren en creëren.

217

Video bewerken: ondertitelen, knippen/plakken, geluidseffecten...

Tips, tricks, theorie en toepassing voor beginners

Na deze sessie zal je eigen en rechtenvrij videomateriaal basic kunnen bewerken (ondertitels toevoegen, fragmenten samen kunnen voegen, fragmenten splitsen, geluid toevoegen) via je computer en (indien voldoende tijd) via je smartphone.


218

Maak kennis met Kodu: GameDesign in de lagere school

Programmeer 3D-games met je leerlingen

Na deze sessie kun je kinderen van 6 tot 9 (of ouder) zelf hun eigen 3D videogame laten maken. Ze kunnen de wereld vormgeven, programmeren verschillende personages en passen de instelling aan.
Je leert hoe je alle tools in Kodu Game Lab kunt gebruiken en toepassen om de kinderen een laagdrempelige, maar toch uitdagende programmeerervaring te geven.
Ze kunnen een wereld maken die zo makkelijk of moeilijk is als ze zelf willen, het enige wat hun tegenhoudt is hun creativiteit.




219

Zo coach je projectwerk, ook online! - Secundair onderwijs

Leer via Designtools en Mural projectmatig werken.

Na deze sessie weet je:

  • hoe Designtools jou helpen om onderzoekend en ontdekkend leren tastbaar te maken;

  • hoe Mural werkt en hoe je het kan inzetten in jouw lespraktijk;

  • hoe je de Designtools kan inzetten om in enkele klikken een project te structureren en coachen.


2110

Nearpod: Interactief lesgeven op laptop, tablet of smartphone

Ga aan de slag met de nieuwe functies van Nearpod

Deze sessie is volzet.

Na deze sessie kan je:

  • werken met de tool Nearpod;
  • op basis van een eigen PowerPoint-presentatie een interactieve les creëren;
  • de motivatie en betrokkenheid van de hele klas verhogen;
  • een quiz/toets afnemen via de computer/tablet/smartphone met amper verbeterwerk

2111

Wapen jezelf tegen nepnieuws!: Fake news herkennen en zelf maken

Tips, tricks, tools en interactief aan de slag

Na deze sessie zal je:

  • de mechanismen van fake news leren herkennen;
  • een methode aangereikt krijgen om praktisch (en interactief!) met dit thema aan de slag te gaan in de klas - door een 'hands on' aanpak en het gebruik van interactieve software (o.a. padlet) voor klassikale opdrachten;
  • naar huis gaan met een reeks praktische tips, tricks én tools die aansluiten bij de leefwereld van jongeren;
  • inspiratie opdoen voor het gebruik van interactieve (digitale) middelen in de klas…

2112

Smartschool • Planner voor lager onderwijs [Primeur]

Klaar voor de klas van morgen ... samen met Smartschool

Na deze sessie kan je:

  • eigen lesfiches maken
  • lesfiches van een uitgeverij gebruiken
  • lesfiches organiseren met vakken en labels
  • lesfiches delen met collega's
  • lesfiches plannen (klasoverschrijdend en voor individuele leerlingen)
  • verjaardagskaarten sturen ;-)

2113

Tientallen tips om lesmateriaal breed toegankelijk te maken

Tips voor Word, PowerPoint, Google Docs, Google Slides en Adobe

Na deze sessie heb je een beter inzicht in hoe je lesmateriaal met eenvoudige tools toegankelijk kunt maken en zo nog beter digitaal lesmateriaal kunt ontwikkelen.


2114

Aan de slag met de Micro:bit in de klas

Wil je aan de slag met digitale competenties in je klas?

Na deze sessie weet je hoe je de Micro:bit kan gebruiken in de klas. We overlopen verschillende microbit experimenten en je zal een eigen account krijgen om in te loggen op het gloednieuw leerplatform LMS. Gebruik na de sessie ons lesmateriaal afgestemd op de digitale competenties, duurzaamheid, leercompetenties en wiskunde-natuurwetenschappen-technologie-STEM.  


2115

Coderen met Ozobot in lager onderwijs

Stimuleer computationeel denken met de Blockly-taal

Na deze sessie zal je aan de slag kunnen met Ozobot. Deze workshop kan een inspiratie zijn voor alle leerkrachten van het 1ste tot en met 6de leerjaar die met de Ozobot aan de slag willen gaan, maar zal zich vooral focussen op de tweede en derde graad lager onderwijs.


2117

Microsoft Teams inzetten binnen je schoolteam en in de klas

Leer stap voor stap alle mogelijkheden van Microsoft Teams kennen

Na deze sessie zal je:

  • Microsoft Teams online en lokaal op je toestel gebruiken;
  • het juiste team aanmaken met de nodige rechten voor de leden, leerlingen of gasten;
  • meldingen beheren en rechten voor deelnemers bepalen;
  • met personen chatten, bellen, berichten posten;
  • een korte bevraging of poll organiseren;
  • vergaderingen plannen met meerdere collega's;
  • verschillende onderdelen zoals kanalen en posts van een team configureren;
  • toepassingen koppelen die je frequent gebruikt binnen Tea…

221

Scholen aan zet met Smart Education @ Schools

Laat je inspireren door onze praktijkvoorbeelden!

Deze sessie is geannuleerd.

Na deze sessie zal je geïnspireerd zijn door alle hands-on projecten die tijdens de sessie werden aangereikt door Smart Education @ Schools, een innovatieprogramma waar scholen zelf aan de slag gaan om een nood in hun klasprakijk aan te pakken met educatieve technologie.


222

Samenwerken met een klas in Europa: eTwinning

Kleinschalige Europese projecten in basis- en secundair onderwijs

Na deze sessie zal je:

  • gemotiveerd zijn om een laagdrempelig Europees klasproject op te starten;
  • weten hoe je een collega in Europa vindt waarmee je een klasproject kan opstarten;
  • de belangrijkste tools en functionaliteiten van eTwinning kennen;
  • voorbeelden hebben gezien van projecten uit kleuter-, lager en secundair onderwijs;
  • meteen aan de slag kunnen om jouw leerlingen op een zinvolle manier enthousiast aan het werk te zetten.

223

Game- & schermverslaving: Naar een evenwichtig on/offlineleven

Preventie & aanpak van game- & schermverslaving bij jongeren

Na deze sessie zal je:

  • beter verstaan wat technologie zo aantrekkelijk/verslavend maakt (ook voor ons!);
  • beter begrijpen hoe scherm- of gameverslaving ontstaat, hoe je dit kan vermijden en wat je kan ondernemen als het al zover is;
  • weten wat je vanuit school kan ondernemen om jongeren te helpen naar gezonde verhouding met hun toestellen.

224

Toets maken met Google Formulieren

Hoe maak ik een digitale test / examen?

Na deze sessie kan je makkelijk digitale testen opstellen in verschillende vormen. Ook de (automatische) verbetering en koppeling met Google Classroom zal je onder de knie hebben.


225

Handvaten om met micro:bit te werken in je (online) klas

Talrijke projecten voor de micro:bit van een ervaren expert

Na deze sessie zul je weten wat je nu echt kunt doen met de micro:bit en krijg je veel veel ideeën hoe je dit in je klas kunt aanpakken.

Je krijgt handvaten om betekenis volle projecten te doen met de micro:bit en te werken aan het CT curriculum. 

 

 


226

Texas Instruments Innovator Rover: je rekenmachine op wielen!

Een tool voor je grafische rekenmachine

Deze sessie is geannuleerd.

Na deze sessie zal je:

  • wielen willen toevoegen aan je grafische rekenmachine;
  • je leerlingen kant-en-klare projecten kunnen laten uitvoeren met hun GRM;
  • onderzoekend leren toepassen met de GRM. 


 


227

Kwaliteitsvol online leren: Checklist kwalitatief lesmateriaal

Een hulpmiddel voor het plannen en beoordelen van onderwijs

Na deze sessie zal je:

  • het didactisch relatiemodel kunnen gebruiken;
  • de checklist voor kwalitatief digitale lesmateriaal kunnen gebruiken.

228

OneNote als portfolio, online leeromgeving of stagetool

Inzoomen op de vele mogelijkheden van OneNote Class Notebook

Na deze sessie zal je met jouw klas(sen) aan de slag kunnen met digitale portfolio's en stagemappen maar ook OneNote kunnen inzetten als interessante aanvulling op de huidige klaspraktijk.


2210

Train communicatie- en organisatievaardigheden met VR-KUUB

Virtual Reality game waar leerlingen interactief samenwerken

Na deze sessie zal je:

  • een idee hebben van hoe je Virtual Reality op een laagdrempelige en gebruiksvriendelijke manier kan inzetten op de klasvloer;
  • meer weten over hoe je leerplandoelstellingen kan behalen in VR; 
  • zin hebben om met VR aan de slag te gaan in je klas.

2211

IJsbergrekenen in kleuter-onderwijs met augmented reality

eXercICE: Spoedcursus ijsbergrekenen en demo van het game

Na deze sessie zal je inzicht hebben in de basisprincipes van de ijsbergdidactiek. Je zal ook begrijpen hoeveel didactische principes en denkwerk er schuil gaan achter een serious game, wat vertrouwen zal geven om met deze toepassingen in de klas aan de slag te gaan. 


2212

Het traject en de visie van GO! Technisch Atheneum Halle

Innovatief, flexibel onderwijs met de laptop

Na deze sessie zal je meer weten over de ervaring van onze school met de omschakeling naar een school zonder boeken, met laptops. We hopen deelnemers hier vooral te inspireren met ons verhaal. 


2213

Je lessen activeren met talige en niet-talige werkvormen

Kruid je les met online activering

Na deze sessie zal je online tools kunnen inzetten om

  1. non-verbaal te communiceren;
  2. je doelgroep beter te leren kennen;
  3. talige kennis te ontdekken op een speelse wijze;
  4. je lichaam te activeren;
  5. Google applicaties te integreren in je lessen.

2214

Het Archief voor Onderwijs: Verrijk je les met audio en video

Een demo vol inspiratie en tips met audiovisueel materiaal in je les

Na deze sessie kan je zo aan de slag met Het Archief voor Onderwijs in jouw les. Je zal weten:

  • hoe je vlot relevant audiovisueel materiaal op maat van jouw les kan vinden en bewaren,
  • hoe je aan de slag kan met eigen collecties of die van anderen,
  • hoe je audio en video van Het Archief voor Onderwijs kan delen met leerlingen uit het secundair, via onze leerlingenruimte,
  • waar je inspiratie kan vinden voor lessen op basis van het audiovisueel materiaal op Het Archief voor Onderwijs.

2215

Meer mogelijkheden, interactie en controle over je leerlingen

Cloudwise Online Onderwijs Leerplatform

Deze sessie zal je tonen hoe je als leerkracht meer grip kan krijgen op je leerlingen binnen de online context. Wat krijg je allemaal te zien?

  • Single sign-on toepassing
  • Koppeling met Smartschool/Informat/Spreadsheet/...
  • QR-code & plaatjeslogin
  • Functie 'Meekijken' met je leerlingen
  • Eigen interface instellen
  • Toepasselijke applicaties en websites toevoegen
  • Werking tussen COOL en mijn lesbestanden
  • Eigenhandig wachtwoorden aanpassen en instellen
  • ...

2216

ICT ondersteunt leerlingen bij het zelfsturend leren: De MET

ICT-beleid: Praktijkvoorbeeld uit een secundair school

Na deze sessie zal je een beeld krijgen van hoe we in De MET aan de hand van ICT erin slagen om de leerlingen op een zelfsturende manier vanuit hun eigen interesses te laten leren. Je zal voorbeelden gekregen hebben van tools die je kan gebruiken om leerlingen hun eigen leerproces in handen te laten nemen.


2217

Leerlingen motiveren tot leren via serious games in de klas

Game based empowerment

Na deze sessie zal je:

  • naar huis gaan met een vat vol concrete voorbeelden, inspiratie, tips en tricks;
  • je leerlingen game based kunnen empoweren;
  • een degelijke basis bezitten om zelf aan de slag te gaan met games in de klas;
  • gamification kunnen toepassen op je eigen thema of leerdoelstelling(en);
  • veel zin krijgen om game based te werken.
     

231

Wordpress: Een introductie

Bouw jouw eigen website met behulp van Wordpress

Na deze sessie zal je in staat zijn:

  • een eigen Wordpress installatie te voltooien;
  • je Wordpress website uit te breiden en succesvol te maken;
  • je website beter op te volgen en de mogelijke onvolmaaktheden op te sporen;
  • de echte kracht Van Wordpress te leren gebruiken.

232

Android-apps maken in de klas met App Inventor 2

Gebruik de visuele programmeertaal Scratch om apps te maken

Na deze sessie zal je:

  • een app voor een android toestel geprogrammeerd hebben met App Inventor 2;
  • het basisconcept onder de knie hebben: componenten selecteren en deze programmeren door blokken in elkaar te klikken
  • enkele tips gekregen hebben om zelf in de klas aan de slag te gaan.

En natuurlijk: je eigen ontwikkelde app meenemen!


233

Ontwerp zoals een designer met de gratis online applicatie Canva

Maak je eigen (Facebook)banner, folder, infographic, presentatie,...

Na deze sessie zal je Canva ontdekt hebben als dé online applicatie om folders, headers, infografieken, ... te ontwerpen. Je zal gewerkt hebben met lay-outs en (eigen) afbeeldingen toegevoegd hebben om te komen tot een downloadbaar resultaat.


234

Verken en leer werken met tientallen educatieve online tools

Zelfgestuurde sessie waarin je uit een assortiment aan tools kiest

Dankzij leerfilmpjes kan je meer dan 20 online toepassingen leren kennen!

Aan het einde van de sessie(s) beheers je de basis van de gekozen tools voldoende om er zelf mee aan de slag te gaan en kan je in een later stadium bij problemen terugvallen op mailondersteuning van de lesgever.


235

Leer zelf virtuele ruimtes (VR) bouwen met de app CoSpaces Edu

VR an AR in de klas: Hoe? Welk materiaal? Welke content?

Na deze sessie heb je kennis gemaakt met de app CoSpaces Edu. Je kan zelf iets bouwen in een virtuele 3D-wereld en enkele basiscodes toepassen. Je krijgt inspiratie over hoe dit in je eigen klas te gebruiken.


236

AR, VR, MR - Wat doe je ermee in de klas?

Realistische informatie, gesprek en toekomstdromen

Na deze sessie zal je:

  • beter weten waar AR/VR/MR nu precies weer voor staan en wanneer je best voor welke technologie kiest
  • zicht hebben op de beschikbare toepassingen en waar je ze kan vinden
  • nuttige links hebben naar projectoproepen die jouw school kunnen helpen om een eigen XR-project op te zetten
  • weten hoe leerlingen zelf aan de slag kunnen met virtual reality en hoe ze hun computationeel denken aanspreken hiervoor
  • een antwoord hebben op jouw specifieke vraag rond AR, VR en MR in…

237

Onderzoekend leren in lager onderwijs

Verwonderen Verkennen Opzetten Uitvoeren Concluderen Presenteren

Na deze sessie zal je:

  • kennis hebben van de fases van onderzoekend leren;
  • weten op welke manier deze didactiek vorm geeft aan wetenschap en techniek onderwijs;
  • concrete en praktische ideeën hebben voor in de klas.

238

Maak een digitaal boek met Book Creator, alleen of met anderen

Ook een manier om veel materiaal te delen.

Na deze sessie zal je:

  • de website van Book Creator kunnen gebruiken;
  • kunnen inloggen op de "app" van Book Creator;
  • kunnen werken met bibliotheken;
  • bibliotheken kunnen archiveren;
  • studenten toegang kunnen geven tot je bibliotheek;
  • een keuze kunnen maken welk soort te gebruiken;
  • kunnen werken met templates;
  • een boek kunnen importeren, exporteren en delen;
  • een boek kopiëren, samenvoegen en verwijderen;
  • tekst, afbeeldingen, foto's, video en audio kunnen toevoegen;…

239

BookWidgets voor beginners: maak, deel en verbeter oefeningen

Maak je eigen automatisch verbeterde opdrachten!

Deze sessie is volzet.

Na deze sessie:

  • kan je zelf interactieve widgets maken;
  • kan je deze widgets delen met je leerlingen;
  • kan je het werk van je leerlingen nakijken, quoteren en feedback sturen;

2310

Maak je eigen chatbot in MS Teams: Microsoft Power Virtual Agent

Een chatbot in Teams voor veelgestelde vragen

Na deze sessie zal je in staat zijn om je eigen chatbot in Microsoft Teams te maken. Veelgestelde vragen kun je straks allemaal laten beantwoorden door deze chatbot. In de praktijk zul je zien dat >30% van de vragen 24/7 beantwoord kunnen worden zonder tussenkomst van iemand van vlees en bloed. 

Sneller antwoord op je vraag en minder druk bij de docent die bestookt wordt met vragen!

Technische voorkennis is niet vereist. 


2311

Hoe organiseer je hybride leren?

Evidence informed van visie naar organisatie

Na deze sessie zal je:

  • zelf kunnen bepalen welke organisatiestructuur voor jouw school optimaal is om krachtig en effectief hybride leren mogelijk te maken;
  • de nodige tools kunnen inzetten om hybride leren te implementeren;
  • weten hoe differentiatie mogelijk kan maken en kan organiseren in een hybride context;
  • weten hoe je evaluatie mogelijk kan maken en kan organiseren in een hybride context.

2312

Ontwerp je eigen lesmateriaal met Google Documenten en Slides

Maak kennis met de pedagogie achter HyperDocs!

Na deze sessie zal je in staat zijn om het maximale uit Google Documenten en Slides te halen.

  • Interactieve Documenten en Slides creëren, bewerken en delen
  • Tips & tricks om efficiënt te werken met Google Documenten en Slides
  • Invoegen van objecten zoals afbeeldingen, schema's, links, video's...
  • Pedagogie achter HyperDocs
  • Interessante add-ons om je lessen om te bouwen tot interactieve documenten
  • Inspiratiemateriaal om mee aan de slag te gaan

2313

Adobe Spark als de creatieve hotspot voor jouw lessen

Maak video, visuals en websites in no time

Na deze sessie zal je minstens één dia voor een Powerpoint en een verjaardagskaartje gemaakt hebben, een webpagina voor jouw leerlingen en een eerste aanzet voor een instructievideo.


2314

Be Safe On Web: Een veilige online omgeving voor jongeren

Kant-en-klaar pakket met escape games rond online gevaren

Na deze sessie zal je een beeld hebben over hoe je online gevaren kan aanreiken in de lesprakijk, dit op niveau van de leerling.


2315

Ontdek alle mogelijkheden van Microsoft 365 voor jouw klas

Maak kennis met Insluitende lezer,Forms,Sway,OneNote,Teams & Stream

Deze sessie is volzet.

Na deze sessie zal je:

  • superefficiënt informatie verzamelen;
  • zelf eenvoudige websites bouwen; 
  • instructievideo's opnemen en daar vragen aan koppelen; 
  • eenvoudige toetsen aanmaken; 
  • notities bijhouden en delen; 
  • teksten laten voorlezen;
  • de insluitende lezer door je leerlingen laten gebruiken; 
  • samenwerken aan documenten. 
  • filmpjes delen binnen jouw Office 365 omgeving

Haal met deze vorming alles uit je Office365 account!  


241

Nieuwe inspiratie en programmeerideeën voor wie Scratch al kent

Programmeren is een taal leren

Na deze sessie zal je op de hoogte zijn van pedagogische en didactische aspecten van programmeren met Scratch. Je weet hoe je je les of workshop  optimaal kunt indelen, hoe je gedifferentieerd werkt met tweetallen en ontwerpdagboeken en wat mogelijke verdere stappen zijn.


243

Praktische tools voor afstandsleren

Zet afbeeldingen en video's naar je hand in het digitaal lesgeven

Na deze sessie zal je:

  • afbeeldingen, audio en video kunnen opslaan/opnemen;
  • een PowerPoint-presentatie kunnen omzetten naar een video.

244

Een PDF online bewerken in Google Drive

Dochub gebruiken om PDF's aan te passen

Na deze sessie zal je vanuit Google drive: 

- op een PDF tekst en objecten kunnen verwijderen en toevoegen

- een PDF ondertekenen

- bladzijden kunnen verwijderen en/of van volgorde veranderen

 


245

Ready, set, play! Een snelle animatievideo maken met PowerPoint

Handig gebruik maken van eenvoudige animaties en slide overgangen

Na deze sessie zal je:

  • weten hoe je slide overgangen en animatiepaden aanmaakt in PowerPoint 365;
  • inspiratie hebben om een animatievideo vorm te geven in PowerPoint 365;
  • weten hoe je een animatievideo exporteert en opslaat.

246

Aan de slag met Digitale Methode Frans

Een kennismaking met concept en aanpak van Digitale Methode Frans

Deze sessie is geannuleerd.

Deze sessie is volzet.

Na deze sessie zal je een duidelijk inzicht hebben in het concept en de inhoudelijke aanpak van Digitale Methode Frans. Bovendien maak je kennis met de verschillende troeven van Digitale Methode ten opzichte van klassieke schoolboeken. 

Wil je nadien rechtstreeks in overleg gaan met onze vakverantwoordelijke? Boek eenvoudig een videogesprek in via deze link.


247

Aan de slag met de webversie en app van Google Arts and Culture

Haal kunst en cultuur laagdrempelig naar je klaslokaal!

Na deze sessie zal je:

  • de mogelijkheden binnen de webversie en de app van Google Arts & Culture kennen;
  • leuke en educatieve tips gekregen hebben om met deze applicatie aan de slag te gaan in je onderwijs.

248

Differentiëren & blended learning met audiovisueel materiaal (SO)

Gebruik van de leerlingenruimte op Het Archief voor Onderwijs

Na deze sessie weet je hoe je heel concreet kan differentiëren in de les met behulp van audiovisueel materiaal en hoe je Het Archief voor Onderwijs kan inzetten tijdens afstandsonderwijs of voor blended learning. 


249

(Spatial) Augmented Reality: voorstelling en gebruik in de klas

Wat is (S)AR en hoe toegankelijk is deze technologie?

Na deze sessie zal je:

  • een beter beeld hebben over de verschillende vormen van augmented reality;
  • beter kunnen inschatten welke vorm(en) bruikbaar én betaalbaar zijn in jouw klas of school;
  • weten waar we in cosmo aan werken en waarom dit belangrijk is voor scholen.

2410

Bruikbare ICT-tools om de ICT-doelstellingen te bereiken

Gemeenschappelijk leerplan ICT eerste graad

Deze sessie is volzet.

Na deze sessie zal je een beeld hebben van welke online tools er beschikbaar zijn om de leerplandoelstellingen van het gemeenschappelijk leerplan ICT van de eerste graad te bereiken in de lespraktijk.


2411

Samenwerkend leren met STEAMS

Tool voor groepssamenstelling, formats als pair programming, enz.

Na deze sessie zal je:

  • zicht krijgen op hoe STEAMS in te toekomst jou kan helpen bij het inzetten op samenwerkend leren en
  • waardevolle tips meekrijgen om samenwerkend leren te faciliteren. 

2412

Google in onderwijs: Security en privacy

Na deze sessie zal je weten hoe Google omgaat met de data van je school en ze omgaan met de veiligheid en de privacy van hun platformen.