Lijst met alle sessies

Op maandag en vrijdag organiseren we alleen de ICT-onderwijsmarkt met 45 resp. 30 standhouders die evenveel demo's geven. Dit is wat we ook deden op 15 januari, tot groot inhoudelijk succes en met veel interactie en online ontmoetingen. Deze twee dagen zijn gratis, maar we vragen wel om via deze website ervoor in te schrijven.

Van dinsdag tot donderdag blijft de virtuele ICT-onderwijsmarkt met standhouders staan en kan je daarnaast ook 4 of 5 sessies volgen. 

Sessies = workshops + presentaties


Je hoeft niet in te schrijven per dag. Je betaalt per sessie. Alles over de kostprijs.

Klik op di 4 mei, wo 5 mei of do 6 mei om het aanbod per dag te zien.
Filter op Thema om het aanbod per thema te zien, bvb. wat is er voor kleuter / lager onderwijs, wat is er over STEM, ...
Klik op Periodes om het aanbod per tijdslot te zien.
Klik op de titel om meer te lezen over de sessie.

Er kan niet meer worden ingeschreven voor de sessies van deze ICT-praktijkdag.

Momenteel bekijk je : Alle sessies do 6 mei Toon alle sessies

411

Maak een online escape room in Google Forms

Want digitale escape rooms zijn leuk!

Deze sessie is volzet.

Na deze sessie heb je een eerste aanzet gemaakt van je eigen digitale escape room en beschik je over alle tools en vaardigheden om zelf een digitale escape room te ontwerpen. 
*Creativiteit niet inbegrepen!


412

Gratis online oefeningen maken met H5P

Interactieve video, memory, quizzen, sleepoef., invuloef., flashcard

Na deze sessie:

  • weet je hoe je H5P kunt gebruiken;
  • heb je enkele oefeningen aangemaakt met H5P;
  • heb je de oefeningen gepubliceerd op KlasCement en zo ook op Oefen.be.

413

Het correct gebruiken van Teams + SharePoint + OneDrive + Outlook

Optimaal samenwerken in vier Microsoftapplicaties

Deze sessie is volzet.

Na deze sessie zal je weten waarvoor je Teams, SharePoint, OneDrive en Outlook kan gebruiken. Microsoft 365, waaronder Teams, SharePoint en OneDrive, is bedoeld om beter te kunnen samenwerken in team aan projecten en taken.


416

Praktische ICT-vaardigheden voor afstandsleren

Zet afbeeldingen en video's naar je hand in het digitaal lesgeven

Na deze sessie zal je:

  • afbeeldingen, audio en video kunnen opslaan/opnemen;
  • een gemaakte video eenvoudig kunnen bewerken;
  • een PowerPoint-presentatie kunnen omzetten naar een video.

417

Eigenaarschap leerling op basis van competentiegerichte evaluatie

Opvolging via Noteble op basis van competenties, rubrics en doelen

Na deze sessie zal je weten hoe je via de Noteble tool:

  • competentiegerichte evaluaties kan doen, met of zonder rubrics;
  • leerlingen eigenaarschap kan geven op basis in het leerproces, met of zonder hulp van de leerkracht;
  • op maat van jouw noden en de noden van de leerlingen de evaluatie kan invullen;
  • leerlingen kan betrekken in het leerproces via feedbackgerichte evaluatie;
  • de groei van je leerling over de jaren heen kan opvolgen via doelen en evaluaties.

418

Maak zelf lesmateriaal met web2.0-tools voor de taalles!

Spelborden, bingokaarten, mini-boekje, kruiswoordraadsels, ...

Na deze sessie zal je in een handomdraai het volgend materiaal kunnen aanmaken:

  1. een QR-code;
  2. een spelbord;
  3. bingokaarten voor de hele klas;
  4. een mini-boekje (dit is een A4-tje dat met een vouwhandleiding tot een "echt" boekje geplooid kan worden. De inhoud kan je zelf vormgeven);
  5. een kruiswoordraadsel;
  6. een woordwolk.

Bovendien zullen je leerlingen/cursisten ... 

  1. samen kunnen schrijven aan teksten, terwijl jij feedback geeft op het proces;
  2. audio-opnames aan de PC k…

419

Video of fotoverhaal snel en makkelijk maken met Adobe Spark

Na deze sessie zal je supersnel, supereenvoudig videocontent kunnen maken die er echt professioneel uitziet! 


2112

Smartschool • Planner voor lager onderwijs [Primeur]

Klaar voor de klas van morgen ... samen met Smartschool

Na deze sessie kan je:

  • eigen lesfiches maken
  • lesfiches van een uitgeverij gebruiken
  • lesfiches organiseren met vakken en labels
  • lesfiches delen met collega's
  • lesfiches plannen (klasoverschrijdend en voor individuele leerlingen)
  • verjaardagskaarten sturen ;-)

2116

Veilig internetten voor kinderen en jongeren: Dynamieken en tools

Acties bij sexting, online challenges en cyberpesten

Na deze sessie zal je kennisgemaakt hebben met concrete tools en activerende werkvormen over tal van e-safety thema’s dat je kan inzetten in de begeleiding van kinderen en jongeren, of bij het uitbouwen van een preventiebeleid over veilig internetten. 


4110

STEAM-apps voor coderen (Android & iOS)

Tientallen applicaties om leerlingen te leren programmeren op tablet

Na deze sessie zal je aan de slag kunnen met verschillende STEAM-apps. 


4111

Wat is data-analyse? Hoe is Power BI anders dan een gewone Excel?

Power BI voor beginners (Niet voor experten!!)

Na deze sessie zal je anders naar data kijken en de mogelijkheden van Excel t.o.v. Power Bi beter kunnen afwegen.

Je zal een indruk hebben van wat Data Analytics is.

Je zal anders kijken naar Relationele databanken.


4112

Bezint eer ge begint! Hoe pak ik mijn ICT-beleid praktisch aan?

Brandstof om aan de slag te gaan met je ICT-beleid

Na deze sessie zal je heel wat info en tools hebben om je ICT-beleid in vraag te stellen en daar waar mogelijk naar een hoger niveau te tillen. Je krijgt tools mee om meteen mee aan de slag te gaan binnen je team.


4113

BandLab: een muziek-app met classroomfunctie

Eenvoudig audio opnemen en bewerken

Na deze sessie zal je BandLab for Education kunnen gebruiken en inzetten in je klaspraktijk. Je leerde o.a. 

  • audio invoegen, opnemen en bewerken;
  • opdrachten aanmaken binnen een lesgroep;
  • ...

4114

2D-tekenen: Aan de slag met vinylcutter en lasercutter

Maak van thuis uit ontwerpen met de online tekensoftware

Deze sessie is geannuleerd.

Na deze sessie kan je zelf je ontwerp tekenen in 2D (tekst, kleuren, tekeningen, afbeeldingen traceren,...) 

Je zal ook na afloop een account ontvangen om later nog verder te experimenteren op het leerplatform met de online tekensoftware. 


4115

Moderne projecten vanuit C++ met de Arduino IDE

Voorbij de UNO. Leonardo, Microbit v2, M4, Pi Pico, Nano 33 BLE ...

Deze sessie is geannuleerd.

Na deze sessie zal je nieuwe ideeën hebben over welke creatieve projecten je met microcontrollers in de klas kunt doen. Hopelijk heb je minder angst om de kinderen te laten experimenteren, en durf je ervoor te kiezen dat je zelf soms net zo veel van hun zult leren als omgekeerd.

Ook zul je beter kunnen kiezen uit de enorme veelheid aan ontwikkelborden. Welke zijn nou echt prettig in gebruik in de klas? Degelijke bouwkwaliteit, snel te laden met code, handig in gebruik, nuttige I/O.


4116

Een Google Workspace domein efficiënt beheren via de commandline

Maak kennis met GAM (Google Apps Management)

Na deze sessie zal je in staat zijn om zelf via de commandline Google Apps Management te gebruiken om je domein te beheren, gebruikers aan te maken, wachtwoorden te resetten, Google Drive mappen toe te voegen in de drive van een gebruiker, agenda's te delen, ... 


4118

Coöperatief leren over mediawijsheid

Laat de kennis die jongeren hebben over media naar voor komen

Deze sessie is geannuleerd.

Dit kan je na deze sessie:

  • Je weet wat coöperatief leren is.
  • Voldoende bagage om naar je collega's te stappen.
  • Knowhow om samen op school in te zetten op coöperatief leren.
  • Je hebt de blauwdruk van je plan mee naar huis.

225

Handvaten om met micro:bit te werken in je (online) klas

Talrijke projecten voor de micro:bit van een ervaren expert

Deze sessie is geannuleerd.

Na deze sessie zul je weten wat je nu echt kunt doen met de micro:bit en krijg je veel veel ideeën hoe je dit in je klas kunt aanpakken.

Je krijgt handvaten om betekenis volle projecten te doen met de micro:bit en te werken aan het CT curriculum. 

 

 


421

Wachtwoordmanager LastPass

Moeite om wachtwoorden te onthouden? Gebruik een wachtwoordmanager!

Na deze sessie zal je jouw wachtwoorden veilig kunnen opslaan in een digitale kluis. Nooit meer "Wachtwoord vergeten?" aanklikken! Je zal te weten komen of jouw logingegevens ooit gestolen zijn en of je baat hebt bij het gebruik van een wachtwoordmanager.


422

Een helpdesk optimaal organiseren

Uitwisseling van werkvormen, tips en trucs

Deze sessie is volzet.

Na deze sessie zal je meer grip hebben op de mogelijkheden die leiden naar een optimale organisatie van de helpdesk. Je zal vele werkwijzen, technieken, tips & trucs leren kennen en kunnen inschatten of ze bruikbaar zijn bij jou op school. Zo krijg je eindelijk tijd voor nieuwe ICT-implementaties.


423

Zelfcorrigerende oefeningen in Excel

Zorg voor een visuele zelfcorrectie bij automatisatieoefeningen

Na deze sessie zal je een zelfcorrigerende oefening kunnen maken in Excel. Je hebt inzicht gekregen in het gebruiken van geformatteerde opmaak en hoe je hiermee een afbeelding kan laten verschijnen of verdwijnen op basis van ingegeven informatie. 


424

LEGO Spike: Een eenvoudige, toegankelijke STEM-uitdaging

Bouw en programmeer een autonoom rijdende elektrische wagen

Na deze sessie zal je:

  • kennis gemaakt hebben met de LEGO Spike;
  • er vertrouwen in hebben dat je met LEGO Spike aan de slag kan;
  • een STEM-project in handen hebben dat je direct in de klas kan gebruiken;
  • met ruimte voor verdere uitbreiding en eigen inbreng. 

425

Leren programmeren met Scratch: Basiscursus

Variabelen, selecties, lussen, arrays, functies, ...

Na deze sessie zal je zonder vrees je leerlingen leren programmeren met Scratch. Je kent nu immers de belangrijkste concepten en weet hoe je deze aan de leerlingen kan overbrengen.


426

Leerresultaten zichtbaar maken door gebruik van dashboards

Een open-source applicatie

Na deze sessie:

  • heb je heel wat kennis van LTI, xAPI en LRS;
  • weet je welke gegevens in het dashboard komen;
  • ben je in staat om de applicatie op schoolniveau te installeren.

427

Digitale coteacher gebruiken op maat van elke leerling: SAM-app

Applicatie om stappenplannen te maken

Na deze sessie zal je hebben bijgeleerd

  1. hoe je met SAM als coteacher de klasdynamiek kan sturen en wat de mogelijkheden zijn om met SAM - op maat van elke leerling - stappenplannen te laten uitvoeren door de leerlingen.
  2. wat de kracht is van SAM in jouw les om zonder veel moeite de les te sturen. Dat de stappenplannen herbruikbaar zijn. Dat dezelfde leerlingen op hetzelfde moment aan verschillende stappenplannen kunnen werken en dat - afhankelijk van het leerlingprofiel - de SAM app ande…

428

Pimp je (online) taalles met wheels, memes, online games, ...

Meme generator, rebus-maker, online Story Cubes, Quick Words, ...

Na deze sessie zal :

  1. een wheel kunnen maken voor je taalles;
  2. een meme kunnen maken om je lesmateriaal mee op te smukken;
  3. weten hoe je het startmoment van YouTubefilmpjes instelt (handig voor online lessen);
  4. enkele toffe websites kennen waar je online taalspelletjes (in verschillende talen) kan spelen;
  5. enkele audiowoordenboeken kennen en weten hoe je die kan inzetten om feedback te geven;
  6. een spellingscorrectietool voor verschillende talen kennen.

429

Flipping the classroom met Google (Workspace for Education)

Na deze sessie zal je aan de hand van een model weten hoe je het flipped classroom concept op praktische wijze kan toepassen.

Je hebt de vier fases binnen dit model doorlopen en hebt ervaren hoe makkelijk het is om met behulp van verschillende ICT-applicaties leerlinggericht onderwijs te geven.

Dankzij nuttige tips en tools kan je na de workshop direct met flipped onderwijs aan de slag!


2214

Het Archief voor Onderwijs: Verrijk je les met audio en video

Een demo vol inspiratie en tips met audiovisueel materiaal in je les

Na deze sessie kan je zo aan de slag met Het Archief voor Onderwijs in jouw les. Je zal weten:

  • hoe je vlot relevant audiovisueel materiaal op maat van jouw les kan vinden en bewaren,
  • hoe je aan de slag kan met eigen collecties of die van anderen,
  • hoe je audio en video van Het Archief voor Onderwijs kan delen met leerlingen uit het secundair, via onze leerlingenruimte,
  • waar je inspiratie kan vinden voor lessen op basis van het audiovisueel materiaal op Het Archief voor Onderwijs.

2217

Leerlingen motiveren tot leren via serious games in de klas

Game based empowerment

Na deze sessie zal je:

  • naar huis gaan met een vat vol concrete voorbeelden, inspiratie, tips en tricks;
  • je leerlingen game based kunnen empoweren;
  • een degelijke basis bezitten om zelf aan de slag te gaan met games in de klas;
  • gamification kunnen toepassen op je eigen thema of leerdoelstelling(en);
  • veel zin krijgen om game based te werken.
     

4210

DIGITEACH: Leraren ondersteunen in digitale transformatie

Tools, basisbegrippen, kwaliteit van edtech, ...

Na deze sessie zal je:

  • een tool kennen en kunnen gebruiken om leraren en teacher teams te ondersteunen met betrekking tot kritische reflectie over een kwaliteitsvolle digitale didactiek;
  • de elementen die ertoe doen om leraren te ondersteunen bij een digitale transformatie beter begrijpen;
  • basisbegrippen uit het vakjargon van de digitale transformatie voor scholen beter begrijpen;
  • beter begrijpen dat digitale transformatie van een school bovenal een menselijke operatie is;
  • weten wat EdTech…

4211

Kant-en-klare leerpaden met interactieve content voor leerlingen

Voorbeelden: Animaties voor leerlingen in aardrijkskunde derde graad

Na deze sessie zal je nspiratie hebben om zelf met interactieve content in je eigen werkblad aan de slag te gaan.


4212

Het gebruik van Teams en Onenote (in afstandsleren)

Ervaringen vanuit GO! TA Halle

Na deze sessie zal je de eerste stappen binnen Teams en OneNote gezet hebben. 


4213

Beheer adminconsole & datastructuur Google Workspace

Voor wie start met het beheren van Chromebooks en Google Workspace

Na deze sessie kan je een Google Workspace omgeving inrichten om vlot aan de slag te gaan met Chromebooks & Google Workspace.


4214

STEAM-uitdagingen met DUPLO

Aan de slag met DUPLO-blokjes

Na deze sessie zal je voldoende inspiratie en ideeën om te starten met STEAM-uitdagingen in de klas. 


4215

BYOD van A tot Z: Laptopproject - Praktijkverhaal KTA Brugge

Onze visie, van denktank tot laptopbalie

Na deze sessie zal je een goed beeld hebben van het totale proces nodig om van het laptopproject van jouw school een heus digitaal verhaal te maken. Eentje waar zowel directie, het voltallige korps, leerlingen én ouders graag aan meeschrijven!


4216

Creatieve codeboom: welke programmeertalen volgen elkaar goed op?

Vanuit een creatief perspectief

Deze sessie is geannuleerd.

Na deze sessie heb je ideeën opgedaan over hoe bepaalde programmeertalen passen bij het creatieve proces en hoe de creativiteit je helpt om de leerdoelen rond het programmeren een plek in de lessen te geven. Je krijgt inspiratie voor het gebruik van Twine, Pico-8, Processing, Arduino IDE en GameMaker


4217

Teams als VOIP-oplossing: Mogelijkheden en configuratie

MS Teams voor telefonie: PSTN-configuratie

Na deze sessie zal je weten wat Teams Telefonie te bieden heeft, wat het kost en wat het kan.

 


231

Wordpress: Een introductie

Bouw jouw eigen website met behulp van Wordpress

Na deze sessie zal je in staat zijn:

  • een eigen Wordpress installatie te voltooien;
  • je Wordpress website uit te breiden en succesvol te maken;
  • je website beter op te volgen en de mogelijke onvolmaaktheden op te sporen;
  • de echte kracht Van Wordpress te leren gebruiken.

236

AR, VR, MR - Wat doe je ermee in de klas?

Realistische informatie, gesprek en toekomstdromen

Deze sessie is geannuleerd.

Na deze sessie zal je:

  • beter weten waar AR/VR/MR nu precies weer voor staan en wanneer je best voor welke technologie kiest
  • zicht hebben op de beschikbare toepassingen en waar je ze kan vinden
  • nuttige links hebben naar projectoproepen die jouw school kunnen helpen om een eigen XR-project op te zetten
  • weten hoe leerlingen zelf aan de slag kunnen met virtual reality en hoe ze hun computationeel denken aanspreken hiervoor
  • een antwoord hebben op jouw specifieke vraag rond AR, VR en MR in…

239

BookWidgets voor beginners: maak, deel en verbeter oefeningen

Maak je eigen automatisch verbeterde opdrachten!

Na deze sessie:

  • kan je zelf interactieve widgets maken;
  • kan je deze widgets delen met je leerlingen;
  • kan je het werk van je leerlingen nakijken, quoteren en feedback sturen;

431

Zelf animatiefilmpjes maken met Moovly

Creëer whiteboardvideo's, cartoonanimaties, uitlegfilmpjes, ...

Na deze sessie zal je:

  • ondervonden hebben dat je geen grafische of multimedia-expert moet zijn om geslaagde animatiefilmpjes te maken;
  • zelf eenvoudig animatiefilmpjes kunnen maken over allerlei educatieve onderwerpen en in verschillende stijlen;
  • volop inspiratie en ideeën opgedaan hebben over hoe je animatievideo's zinvol in lessen, projecten en taken kan gebruiken;
  • weten hoe je gemaakte filmpjes downloadt, publiceert, deelt, kopieert en bewerkt.

432

15 ICdeeTjes: 15 ideeën met ICT in klas

15 concrete lesideeën gebaseerd op de ICT-eindtermen

Na deze sessie zal je hopelijk besmet zijn met het aanstekelijk virus om ICT in allerlei leerdomeinen toe te passen.

De ICdeeTjes blijven toegankelijk voor eigen gebruik. Van sommige ICdeeTjes is ook een handleiding als video verkrijgbaar.


433

Hoe maak je een goede instructievideo?

Praktische tips en tools om zelf een tutorial te maken

Na deze sessie heb je voldoende vaardigheden en ken je tools om zelf een instuctievideo of tutorial te maken. Je weet dat er verschillende methoden zijn voor instructievideo's. Je kan je aan de hand van tips videopnames maken met goede klank en beeld. Je kan op basisniveau monteren met Canva. 


434

Aan de slag met Scribus, gratis tool voor grafisch design

Ontwerp en lay-out een folder, flyer of lesmateriaal

Deze sessie is geannuleerd.

Na deze sessie zal je in staat zijn om met het gratis programma Scribus een kleurrijke folder van meerdere pagina's samen te stellen. De tekst, afbeeldingen en vormen zullen een mooi geheel vormen en je zal je resultaat als een perfecte pdf kunnen opslaan.


435

Blended leerpaden maken voor gepersonaliseerd samen leren

Noteble is centrale hub voor diverse leermodules: H5P Bookwidgets...

Deze sessie is geannuleerd.

Na deze sessie zal je weten hoe je via de Noteble tool:

  • een leerpad kan maken op maat van de leerling;
  • externe tools (h5p, bookwidgets, google docs, iframes, …) kan toevoegen in het leerpad;
  • een leerling zichzelf kan laten inschalen om de volgende stap in het leerproces te bepalen;
  • leerpaden kan opstellen die doorlopen kunnen worden door leerlingen op hun eigen tempo en niveau;

436

Tools voor je NT2-les: Quizziz en Quizlet

We nemen twee uiterst geschikte NT2-tools onder de loep!

Na deze sessie zal je:

  • twee leuke en activerende digitale tools grondig kennen;
  • woordenschat- en grammaticaoefeningen kunnen maken die motiverend zijn;
  • de tools live in de klas en op afstand kunnen inzetten en begrijpen hoe je ze kan gebruiken als intro-, en exitticket of remediëring.

437

Kennismaken met Git en GitHub

Leer, ontwikkel en beheers essentiële Git- en GitHub-vaardigheden

Na deze sessie heb je een basiskennis van GitHub en begrijp je de de basisbegrippen zoals repository, add, commit, pull, push, merge 

Na deze sessie zal je in staat zijn:

  • een eigen repository opzetten via GitHub;
  • wijzigingen aan je procect aanbrengen en deze via de aangeleerde commando’s beheren;
  • de kracht inzien van versiebeheer op een gedistribueerd systeem;
  • hoe je GitHub kan inzetten als leerkracht;
  • hoe de studenten dit kunnen gebruiken bij hun projecten;

438

Maak een intranet in Microsoft Teams met App Studio

Zelf apps ontwikkelen voor Teams

Deze sessie is volzet.

Na deze sessie zal je in staat zijn om SharePoint-sites toe te voegen aan de zijnavigatie in Microsoft Teams. Zo worden SharePoint-Sites direct toegankelijk in Microsoft Teams en hoef je deze niet als een tab in Teams toe te voegen. 

Deze sessie is gericht op gebruikers die kennis hebben van SharePoint Online. Alhoewel je zonder veel voorkennis ook prima kunt en mag meedoen!


439

Optimaliseer je kennis van Google Spreadsheets: Geavanceerd

Draaitabellen Dashboard Validatie Query's Macro's ...

Na deze sessie kan je als deelnemer met de meest geavanceerde tools van Google Spreadsheets werken.


4310

Interactie en betrokkenheid creëren bij afstandsonderwijs

Tips voor een effectieve(re) aanpak

Na deze sessie zal je aan de hand van de aangereikte kapstokken en het zelf ervaren van dergelijke aanpak jouw afstandsonderwijs verder kunnen optimaliseren. 


4311

Ontwerp, bouw en programmeer je eigen sociale robot

Werken met Arduino-gebaseerde microcontroller en testen in simulator

Na deze sessie zal je met je leerlingen een sociale robot kunnen bouwen en programmeren. Met een Arduino-gebaseerde microcontroller zal je de robot kunnen aansturen. Je kan je zelf geschreven programma vooraf, zoveel je maar wilt, testen op je eigen virtuele sociale robot in een online simulator.  

Na deze sessie begrijp je hoe een Arduino-gebaseerde microcontroller geprogrammeerd wordt. Je weet ook hoe je een leerlijn van grafisch naar tekstueel programmeren kunt opbouwen.


0

Waarom we voor ICT-onderwijs niet per se informatici nodig hebben

Hoe geven we de informaticaleerdoelen (weer) een plek op school?

Deze sessie is geannuleerd.

Na deze sessie zal je anders kijken naar wat het vak Informatica in een leraar nodig heeft. En waarom je die niet op de lerarenopleiding zult vinden, maar elders moet zoeken. En dat er werk aan de winkel is voor de inspectie om het vak meer bewegingsruimte te geven voordat het verdwijnt.


248

Differentiëren & blended learning met audiovisueel materiaal (SO)

Gebruik van de leerlingenruimte op Het Archief voor Onderwijs

Na deze sessie weet je hoe je heel concreet kan differentiëren in de les met behulp van audiovisueel materiaal en hoe je Het Archief voor Onderwijs kan inzetten tijdens afstandsonderwijs of voor blended learning. 


346

GDPR: sancties & boetes voor scholen, wat leren we eruit?

Hoe sancties voorkomen? Waarop letten om in orde te zijn met GDPR?

Na deze sessie ben je op de hoogte van een aantal GDPR-sancties voor onderwijsinstellingen en kan je wat we eruit leren meenemen naar de onderwijsinstelling.


441

Gemakkelijk software installeren en bijwerken op al je PC's!

De eenvoudigste manier om software te installeren & bij te werken!

Na deze sessie zal je geen moeite meer hebben om pc's snel te voorzien van software of om software bij te werken! Virtuele pc's & snapshotting zullen je voortaan helpen om software te testen en 2-factorauthenticatie zal geen geheimen meer hebben voor je!


442

Breng je leerlingen inzichten bij in artificiële intelligentie

AI Op School: lesmateriaal over artificiële intelligentie en STEM

Na deze sessie weet je hoe je je leerlingen wegwijs kunt maken in de wereld van AI. Je hebt kennis gemaakt met meerdere projecten waarmee je nu al aan de slag kunt gaan in de klas. Je zal ook zien hoe je op een zinvolle manier met computationeel denken en programmeren de leerlingen kunt enthousiasmeren.


443

DBStudent: Een cloudoplossing voor het aanleren van databases

Ideaal ter vervanging van Access & conform het nieuwe leerplan!

Na deze sessie zal je met veel plezier het nieuwe leerplandoel "Inzicht in de opbouw van een gegevensbank" kunnen integreren in je lessen. Dankzij DBStudent gids je je leerlingen doorheen de opbouw van een databank en worden de begrippen tabellen, velden, records en relaties zeer visueel uitgelegd.


444

Teksten beter verwerken met Pages (mac)

Tips en trucs

Deze sessie is geannuleerd.

Na deze sessie zal je meer en vlotter met Pages kunnen werken. 


445

Online video-editing met Recordcast (gratis)

Screencast opnemen en bewerken rechtstreeks in de browser

Na deze sessie zal je met Recordcast een schermopname kunnen maken en deze kunnen bewerken tot een professioneel topfilmpje.

Ideaal voor instructies, flip the classroom, enz ...


446

Flipgrid: interactief spreken met video

Ideaal voor korte en/of lange spreekopdrachten

Na deze sessie zal je in staat zijn te werken met Flipgrid en een stevige basis hebben waarop je kan verder bouwen als je van plan bent spreekopdrachten te maken voor je klasgroep(en). Je zal ook kunnen videocorrigeren en de feedback leren gebruiken van Flipgrid, die tijdbesparend is en erg effectief.


447

Let the games begin! Interactieve elementen bouwen in PowerPoint

Het maken van een quiz, memorygame, hot-spot figuur,... met ppt.

Deze sessie is volzet.

Na deze sessie zal je:

  • weten hoe je kan werken met actieknoppen in PowerPoint;
  • weten hoe je kan werken met trigger animaties in PowerPoint;
  • inspiratie hebben om interactieve elementen vorm te geven in PowerPoint.

448

Aan de slag met Digitale Methode Nederlands

Kennismaking met concept en aanpak van Digitale Methode Nederlands

Deze sessie is geannuleerd.

Na deze sessie zal je een duidelijk inzicht hebben in het concept en de inhoudelijke aanpak van Digitale Methode Nederlands. Bovendien maak je kennis met de verschillende troeven van Digitale Methode ten opzichte van klassieke schoolboeken.

Wil je daarna rechtstreeks in overleg gaan met onze vakverantwoordelijke? Boek eenvoudig een videogesprek in via deze link.  


449

Voorstelling van Microsoft-licentiemodellen via CSP of MS KIS

Welke opties heb je als school?

Na deze sessie zal je de Microsoft-licenties beter begrijpen en een vergelijking kunnen maken tussen je huidige leverancier en andere. Zo kan je jaarlijks besparen zonder in te boeten aan kwaliteit.


4410

Mogelijkheden gepersonaliseerd leren met VR en AR

Een kijkje in de (nabije) toekomst van gepersonaliseerd leren

Na deze sessie zal je:

  • een beter beeld hebben op gepersonaliseerd leren;
  • begrijpen wat adaptief leren betekent.