16. Karaton: maak van leren lezen een interactief avontuur
Zet Karaton gratis in en ontdek een speciale aankondiging
Inhoud
Inleiding
Karaton is een educatief avonturengame gebouwd om kinderen met en zonder leesproblemen te leren lezen.
Inhoud
Korte introductie over hoe Karaton tot stand is gekomen. Hoe willen wij het leven van leerkracht en logopedist makkelijker maken met educatieve games?
Stap per stap door de Karaton Academy en Karaton de game lopen. De verschillende instelmogelijkheden per leestechniek bespreken en hoe dit zich juist vertaalt in een game voor kinderen.
+ Zeer speciale aankondiging
Resultaat
Na deze sessie zal je:
- direct met Karaton aan de slag kunnen gaan;
- in detail weten hoe je instellingen per kind of in groep kan instellen;
- weten hoe woordoefeningen en leestechnieken zich vertalen in het spel;
- kinderen kunnen motiveren om meer te lezen en schrijven met edu games.
+ Je krijgt een handleiding waar de hele game tot in detail beschreven staat.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Handleiding van de game
Sites
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Directie - Administratie
- Pedagogische ICT-coördinator
- Pedagogisch begeleider
- Zorgcoördinator
Uit:
- Lager/Primair onderwijs groep 3-8
Thema's
- Lager onderwijs
- Zorg
- (Serious) gaming
- Digitale Leermiddelen
- Leren op maat
Tijdstip
Dag 1 Tijdsblok 5 (20.10 13:00 - 13:30)
Er zijn 100 plaatsen waarvan er 40 bezet zijn.
Vorm
Live presentatie of demoBereid je goed voor!
Goed humeur en goeie vragen zijn ook altijd welkom!
Lesgever
Hannes Hauwaert
Lees meer over de expertise van Hannes.
Korte titel : Leren lezen met Karaton
Deze pagina werd al 634 keer bekeken