16. Karaton: maak van leren lezen een interactief avontuur

Zet Karaton gratis in en ontdek een speciale aankondiging

Inhoud

Inleiding

Karaton is een educatief avonturengame gebouwd om kinderen met en zonder leesproblemen te leren lezen.

Inhoud

Korte introductie over hoe Karaton tot stand is gekomen. Hoe willen wij het leven van leerkracht en logopedist makkelijker maken met educatieve games?

Stap per stap door de Karaton Academy en Karaton de game lopen. De verschillende instelmogelijkheden per leestechniek bespreken en hoe dit zich juist vertaalt in een game voor kinderen.

+ Zeer speciale aankondiging

Resultaat

Na deze sessie zal je:

  • direct met Karaton aan de slag kunnen gaan;
  • in detail weten hoe je instellingen per kind of in groep kan instellen;
  • weten hoe woordoefeningen en leestechnieken zich vertalen in het spel;
  • kinderen kunnen motiveren om meer te lezen en schrijven met edu games.

+ Je krijgt een handleiding waar de hele game tot in detail beschreven staat.

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Lesmateriaal

Hand-outs van presentatie

Handleiding van de game

Sites

Karaton

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Directie - Administratie
  • Pedagogische ICT-coördinator
  • Pedagogisch begeleider
  • Zorgcoördinator
Uit:
  • Lager/Primair onderwijs groep 3-8

Thema's

  • Lager onderwijs
  • Zorg
  • (Serious) gaming
  • Digitale Leermiddelen
  • Leren op maat

Tijdstip

Dag 1 Tijdsblok 5 (20.10 13:00 - 13:30)
Er zijn 100 plaatsen waarvan er 40 bezet zijn.

Vorm

Live presentatie of demo

Bereid je goed voor!

Goed humeur en goeie vragen zijn ook altijd welkom!

Lesgever

Hannes Hauwaert
Lees meer over de expertise van Hannes.


Korte titel : Leren lezen met Karaton

Deze pagina werd al 634 keer bekeken