55. TOPdesk: Afdelingsoverstijgend werken in het onderwijs
Digitaal procesbeheer - Meldingen registreren - Self-service portal
Inhoud
Inleiding
Een goede dienstverlening voor je collega's in de school draagt bij tot een aangenamere werkomgeving. Dit zorgt ervoor dat je ook een betere dienstverlening zal kunnen leveren aan je leerlingen en studenten binnen onderwijsinstellingen.
Inhoud
Onderwijsinstellingen staan onder druk. Vaak dienen ze met weinig middelen en recources kwalitateitsvol onderwijs aan te bieden. Ondersteunende afdelingen zoals bijvoorbeeld een ICT-afdeling in het onderwijs zijn vaak onderbemand en lopen achter de feiten aan. Grip en inzicht krijgen op je werkzaamheden en ICT-middelen in de organisatie om in plaats van reactief ook pro-actief te kunnen opereren, zijn van cruciaal belang met een betere dienstverlening en kostenreductie tot gevolg.
Vervolgens zijn er vaak nog enorme winsten te halen door te gaan samenwerken met de andere ondersteunende afdelingen binnen de organisatie zoals bijvoorbeeld personeelsdienst en technsiche dienst vanuit één en dezelfde applicatie.
Resultaat
Na deze sessie zal je:
- beter inzicht gekregen hebben in hoe je meer grip kunt krijgen op je ICT-middelen in de organisatie;
- het belang inzien van samenwerken met andere ondersteunende diensten;
- weten waarom het belangrijk is om een centraal opvolgsysteem in te zetten om je dienstverlening naar een hoger niveau te tillen.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Meegenomen kennis
Je maakt onderdeel uit van een ondersteunende dienst in het Onderwijs. Denk aan afdelingen zoals: ICT, Personeelbeheer, Facilty of technische dienst, Communicatie, etc.
Sites
Interessant voor
- Directie - Administratie
- Pedagogische ICT-coördinator
- Technisch ICT-coördinator
Uit:
- Secundair/Voortgezet onderwijs
- Hoger onderwijs
- Volwasseneneducatie
Thema's
- Administratie
- Systeembeheer
- Secundair onderwijs
Tijdstip
Dag 2 Tijdsblok 3 (21.10 10:40 - 11:10)
Er zijn 100 plaatsen waarvan er 21 bezet zijn.
Vorm
Live presentatie of demoLesgever
Sanne De Ridder
Lees meer over de expertise van Sanne.
Korte titel : Topdesk: Digitaal procesbeheer
Deze pagina werd al 768 keer bekeken