111. Van Techniek tot STEM met een kamishibaiverhaal in de kleuterklas
Een kamishibaiverhaal als aanleiding tot techniek en STEM.
Inhoud
Inleiding
Techniek in de kleuterklas is meer dan enkel ‘experimenteerkoffers’, er zijn meerdere aanleidingen tot techniek in de kleuterklas. In deze sessie ervaar je wat STEM betekent in de kleuterklas en hoe je deze activiteiten kan inleiden met een kamishibaiverhaal.
Inhoud
Als je al aan ‘Techniek’ werkt in je klas, is het slechts een kleine stap naar ‘STEM’: je kan immers al van in de kleuterklas techniek, natuurwetenschappen, onderzoekend leren, ontwerpen en realiseren én wiskunde integreren in goede STEM-activiteiten.
In deze sessie ervaar je wat STEM betekent in de kleuterklas en hoe je deze activiteiten kan inleiden met een kamishibaiverhaal.
Resultaat
Na deze sessie zal je weten hoe Techniek- en STEM-activiteiten die in de kamishibaiverhalen vervat zitten en hoe je er concreet mee aan de slag kan in je eigen klas.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
Uit:
- Kleuteronderwijs/Primair onderwijs groep 1-2
Thema's
- Kleuteronderwijs
- STE(A)M
Tijdstip
Namiddag (14:00 - 16:30)
Lokaal: C110
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 9 bezet zijn.
Vorm
WorkshopLesgever
Koen Pierlet
Lees meer over de expertise van Koen.
Korte titel : Techniek - STEM in kleuterklas
Deze pagina werd al 905 keer bekeken