135. Virtual Reality in bso en tso: introductie en mogelijkheden

Een expert in VR deelt zijn kennis en reikt enkele voorbeelden aan

Inhoud

Inleiding

In deze sessie worden de basisbeginselen van Virtual Reality uitgelegd.

Inhoud

Een basisuitleg rond Virtual Reality en waarom deze technologie interessant is voor jouw les(sen). Kleine stukjes 'theorie' rond toestellen, software en het zelf maken van VR worden continu afgewisseld met praktijkvoorbeelden en toepassingen. Pieter Schutijser is dankzij zijn onderwijs/VR-ervaring dé persoon om je te tonen wat VR kan betekenen voor technisch- en beroepsonderwijs. 

Resultaat

Na deze sessie zal je:

  • beter weten wat Virtual Reality precies is en waar XR/AR/VR/MR voor staan;
  • geïnspireerd zijn om zelf aan de slag te gaan.

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Meegenomen kennis

Geen voorkennis vereist, het gaat om een introductiesessie.

Lesmateriaal

Hand-outs van presentatie

Starterscursus "Hoe ga ik aan de slag met Virtual Reality".

Sites

XR Academy

Interessant voor

  • Iedereen
Uit:
  • Secundair/Voortgezet onderwijs: Beroeps- en technisch secundair onderwijs
  • Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
  • Hoger onderwijs
  • Volwasseneneducatie

Thema's

  • Secundair onderwijs
  • VR AR XR

Tijdstip

Namiddag (14:00 - 16:30)
Lokaal: C002
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 14 bezet zijn.

Vorm

Overleg

Lesgever

Pieter Schutijser
Lees meer over de expertise van Pieter.


Korte titel : VirtualReality bso/tso

Deze pagina werd al 676 keer bekeken