14. ICT-beleid in het basisonderwijs
Sessie voor directies, beleidsondersteuners, pedagogisch begeleiders
Inhoud
Inleiding
- Hoe begin je als lagere school of scholengemeenschap aan een ICT-beleid?
- Hoe zorg je voor een gedragen ICT-beleid?
- Hoe vorm je een visie op leren en lesgeven met digitale middelen?
- Hoe leer je (je leerkrachten) kritisch kijken naar digitale tools en blijf je door de bomen het bos nog zien?
Inhoud
Tijdens deze sessie bespreek ik hoe we in onze scholengemeenschap het ICT-beleid vorm gaven. We gingen op 1 jaar tijd van 1 technisch ICT-er voor 9 scholen naar 1 technisch + 1 pedagogisch + in elke school een lokaal ICT-ankerpunt.
Resultaat
Na deze sessie zal je:
- een zicht hebben op de belangrijkste stappen voor het ontwikkelen van een visie op leren en lesgeven met digitale middelen in je school;
- belangrijke bouwstenen kennen binnen het ICT-beleid;
- kritisch kunnen kijken naar digitale tools.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Interessant voor
- Directie - Administratie
- Pedagogische ICT-coördinator
- Pedagogisch begeleider
Uit:
- Kleuteronderwijs/Primair onderwijs groep 1-2
- Lager/Primair onderwijs groep 3-8
- Buitengewoon lager/Speciaal primair onderwijs
Thema's
- Kleuteronderwijs
- Lager onderwijs
- ICT-beleid
- Mediawijsheid
Tijdstip
Voormiddag (10:00 - 12:30)
Lokaal: C002
Er zijn 29 plaatsen waarvan er 28 bezet zijn.
Vorm
OverlegMee te brengen
We raden heel sterk aan om je eigen laptop mee te brengen omdat je die best kent. Dat werkt vlotter (niet verplicht, wel handig).
Lesgever
Natalie Provost
Lees meer over de expertise van Natalie.
Korte titel : ICT-beleid in basisonderwijs
Deze pagina werd al 1260 keer bekeken