14. ICT-beleid in het basisonderwijs

Sessie voor directies, beleidsondersteuners, pedagogisch begeleiders

Inhoud

Inleiding
  • Hoe begin je als lagere school of scholengemeenschap aan een ICT-beleid? 
  • Hoe zorg je voor een gedragen ICT-beleid?
  • Hoe vorm je een visie op leren en lesgeven met digitale middelen?
  • Hoe leer je (je leerkrachten) kritisch kijken naar digitale tools en blijf je door de bomen het bos nog zien?
Inhoud

Tijdens deze sessie bespreek ik hoe we in onze scholengemeenschap het ICT-beleid vorm gaven. We gingen op 1 jaar tijd van 1 technisch ICT-er voor 9 scholen naar 1 technisch + 1 pedagogisch + in elke school een lokaal ICT-ankerpunt.

Resultaat

Na deze sessie zal je:

  • een zicht hebben op de belangrijkste stappen voor het ontwikkelen van een visie op leren en lesgeven met digitale middelen in je school;
  • belangrijke bouwstenen kennen binnen het ICT-beleid;
  • kritisch kunnen kijken naar digitale tools.

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Lesmateriaal

Hand-outs van presentatie

Interessant voor

  • Directie - Administratie
  • Pedagogische ICT-coördinator
  • Pedagogisch begeleider
Uit:
  • Kleuteronderwijs/Primair onderwijs groep 1-2
  • Lager/Primair onderwijs groep 3-8
  • Buitengewoon lager/Speciaal primair onderwijs

Thema's

  • Kleuteronderwijs
  • Lager onderwijs
  • ICT-beleid
  • Mediawijsheid

Tijdstip

Voormiddag (10:00 - 12:30)
Lokaal: C002
Er zijn 29 plaatsen waarvan er 28 bezet zijn.

Vorm

Overleg

Mee te brengen

We raden heel sterk aan om je eigen laptop mee te brengen omdat je die best kent. Dat werkt vlotter (niet verplicht, wel handig).

Lesgever

Natalie Provost
Lees meer over de expertise van Natalie.


Korte titel : ICT-beleid in basisonderwijs

Deze pagina werd al 1241 keer bekeken