163. In 50 vragen en antwoorden naar een ICT-beleidsplan
Een aanzet tot ontwerp van of evaluatie van je ICT-beleidsplan
Inhoud
Inleiding
De implementatie en integratie van ICT in ons onderwijs vraagt duidelijke afspraken. Ook al is niemand grote fan van beleidsplannen allerhande, toch is het voor ICT onontbeerlijk gebleken. Hoe dat dan werkbaar en haalbaar kan, proberen we je aan te tonen in deze sessie.
Inhoud
Nadat we de achtergrond hebben geschetst van het belang van een ICT-beleidsplan, gaan we aan de slag met het ICT-beleidscanvas. 7 velden waar we aan de hand van 50 vragen onze prioriteiten en werkpunten kunnen bepalen. En dit op korte, middellange of langere termijn. Niemand begint van nul, dus we geven ook aan wat we al goed doen.
Resultaat
Na deze sessie zal je goed kunnen inschatten wat je op school nog nodig hebt om het ICT-beleid nog beter te laten vlotten. Je komt tot een mogelijk actieplan dat je met collega's kan gana bespreken en omzetten in acties en verantwoordelijkheden.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
- Een papieren en digitale versie van het ICT-beleidscanvas. - Een opvolgbestand met de 50 vragen.
Interessant voor
- Directie - Administratie
- Pedagogische ICT-coördinator
- Pedagogisch begeleider
- Inspectie
- Zorgcoördinator
Uit:
- Kleuteronderwijs/Primair onderwijs groep 1-2
- Lager/Primair onderwijs groep 3-8
- Buitengewoon lager/Speciaal primair onderwijs
- Secundair/Voortgezet onderwijs
- Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
Thema's
- ICT-beleid
Tijdstip
Namiddag (14:00 - 16:30)
Lokaal: D080 Aula
Er zijn 95 plaatsen waarvan er 89 bezet zijn.
Vorm
PresentatieLesgever
Stef Van Malderen
Lees meer over de expertise van Stef.
Korte titel : Een ICT-beleidsplan maken
Deze pagina werd al 1560 keer bekeken