182. Hap(p)klaar tekenen met de iPad
Deze sessie is geannuleerd.
Een praktische workshop om met de leerlingen tekenapps te gebruiken
Inhoud
Inleiding
David Hockney is ver in de 70 en maakt zijn schilderijen tegenwoordig op de iPad. Dat kunnen wij ook!
Inhoud
We fotograferen, tekenen, filmen, maken collages … en dat allemaal op de iPad. We zoeken uit met welke apps we ons kunnen uitleven en gebruiken ze door elkaar. We nemen een foto als achtergrond voor een schilderij en plaatsen er tekst op. Of helemaal omgekeerd!
De ideale vorming voor begeleiders die zich willen verdiepen in de wereld van de apps en zichzelf en hun groep daar creatief mee willen uitdagen.
We starten met stilstaand beeld en stappen daarna over naar bewegend beeld.
Deze sessie kan ook in de kleuterklas gebruikt worden (vooral 4 en 5 jarigen, niet jonger).
Resultaat
Na deze sessie zal je diverse tekenapps uitgetest hebben op de iPad. We werken met lagen, ontwerpen, nieuwe borstelstreken. We leren schalen. We integreren foto's tekst en tekeningen in één ontwerp.
We ontwerpen stilstaande beelden voor affiches, afbeeldingen met tekst... We stappen daarna over naar bewegende beelden met tekst, animatie en film.
We onderzoeken tenslotte hoe we deze inhoud kunnen gebruiken in de dagelijkse klaspraktijk met de leerlingen/studenten.
Voorkennis
Verplichte kennis
Basisvaardigheden iPadgebruik zijn vereist.
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
- Alle onderwijstypes
Thema's
- Apple
- Audiovisueel
- Tablets
- Digitale Leermiddelen
Tijdstip
Namiddag (14:00 - 16:30)
Er kan niet ingeschreven worden voor deze sessie omdat ze geannuleerd is.
Vorm
WorkshopMee te brengen
De lesgever voorziet iPads. Je mag jouw eigen iPad ook gebruiken, al gaat de voorkeur naar de toestellen van de lesgever.
Apps die worden gebruikt en die je vooraf installeert als je met je eigen tablet wil werken:
iOS:
Android:
Lesgever
Mooss (Wien Bogaert)
Lees meer over de expertise van Mooss.
Korte titel : Hap(p)klaar tekenen
Deze pagina werd al 560 keer bekeken